Algefjerner med højtryksrenser

Hej!
Hvordan bruger jeg min højtryksrenser til at lægge skum/væske på
mine fliser, hvor vandet kommer fra sprøjten og skal blandes med algefjerner?
Mvh. U-handymanden
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere muligheder..
Bla Nilfisk laver en lille skumlanse, med beholder, der sættes på istedet for dysen.
Nogle rensere kan selv suge kemi op, men kun de lidt større.
Jeg har en stor plastdunk, hvor jeg har sat en stuts i bunden, så blander jeg vand og kemi i dunken, og ladere renseren suge fra dunken, det fungere fint for mig, bruger det også når taget skal have en algebehandling.
(har prøvet en Nilfisk roof cleaner, det fungerede ikke for mig/mit tag)

Nilfisk Skumlanse


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har brugt Nilfisk root cleaner, og her virkede det ok, jeg fejlede nok bare på at denne skum skulle ikke vaskes ned efter 3-4 dage, det skulle bare ordnes med regnen og naturens kræfter.
Andre væsker kræver man fjerner det igen efter nogen tid, det skal du nok være opmærksom på.

Jeg ville købe Nilfisk eget produkt igen, nu ved jeg også at jeg ikke skal lave dobbelt arbejde der

Den samme flaske nævnt ovenover må kunne bruges til fliser?
Jeg vil ikke være fordømmende, men opfordret til ansvarlighed.

De nævnte kemikalier har en negativ effekt på diodiversiteten uanset om de er godkendte. En godkendelse har udgangspunkt i mindst mulig bi effekt men er stadig laveste fællesnævner.

Derfor vil jeg opfordre til at accepterer en vis uorden så længe det ikke der direkte ødelæggende for konstruktionerne.

Alger er faktisk livsgrundlaget for en lang række insekter og padder. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Strandsand og to gulvskrubber - og så igang.

 

Helt enig med Uldal. Desværre er der en udbredt opfattelse af, at knofedt og sved på panden er en livstruende tilstand.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Jeg hører til den endnu mere dovne... jeg udlægger et ca 1cm tykt lagt grus/sand på terrassen om efteråret, og fejer det først op, når det igen er øl-tid på terrassen om foråret  
Det giver den samme effekt, og det har den fordel at man får fyldt alle fuger op med frisk sand, så ukrudtet har svære betingelser.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 28-10-2020 12:03:18

Jeg hører til den endnu mere dovne... jeg udlægger et ca 1cm tykt lagt grus/sand på terrassen om efteråret, og fejer det først op, når det igen er øl-tid på terrassen om foråret  
Det giver den samme effekt, og det har den fordel at man får fyldt alle fuger op med frisk sand, så ukrudtet har svære betingelser.

God metode, desværre kan jeg ikke bruge den, da langt største delen af vore fliser, også bruges som gangareal om vinteren.

Ja så har vi jo også en kat, den ville jo begejstres over sådan en mega stor kattebakke.  

Hvis man kan holde styr på den, kan en presenning også bruges, til at overdække fliserne med, har en kollega der bruger denne metode, og det virker fint.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Presenning? Så hellere tá dem ind vinteren over....

 

En spandfuld strandsand eller to også frem med gulvskrubberen. - Så kommer dine fliser til at se ud som om de var nye, det har vi altid gjort og det virker fortrinligt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis