Sprækker i sildebensparket af egetræ?

Hej LDS.

Jeg har et gammelt sildebensparket af egetræ. Det er fra 1950'erne ligesom resten af huset, og sprækker flere steder især omkring pejsen. Jeg snakkede på et tidspunkt med en gulvmand, som fortalte at en limpistol var vejen frem - det gav det bedste resultat. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvilken slags lim - er der nogen som har erfaring med den slags?

De slags pasta jeg kan købe med farve vil jeg helst undgå, de passer ikke i farven og har en meget mat overflade (vil ikke lakere bagefter).

Tak!

Mvh. Casper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug ikke lim. Brug gulvfugemasse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har prøvet med 2 forskellige, og i begge er farven helt skæv ifht gulvet og meget mat (tiltænkt efterfølgende lakering tænker jeg), så jeg vil egentligt helst finde noget andet. Så blev jeg bare anbefalet sådan en lim og ville høre om der var folk som havde prøvet det.

Har du gode erfaringer med gulvfugemasse? Det er selvfølgelig også vigtigt det kan arbejde med gulvet og ikke kun se pænt ud.

Mvh. Casper
Giv gulvet en halv spand vand. Træet Krymper pga af pejsen.

 

Jeg har masser af erfaring med massive trægulve, ovne og gulvfugemasse. Vand virker kun kortvarigt, fordi dit gulv har nu fundet en balance tilpasset jeres brug af ovnen og rummene.

Mit bedste råd er Dana gulvfugemasse 553 sort. Det virker både sommer og vinter uanset om ovnene bruges eller ej.

Ang. farve på gulvfugemassen kan jeg kun anbefale sort. Jeg har set andre farver, og det ser mildest talt ud ad h..... til efter kort tid.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis