Nyt gulv - fjerne brændeovn

Hej alle
jeg skal have lagt nyt Laminatgulv gulv, og i den forbindelse, kan jeg ikke greje, hvordan jeg kommer til ved brændeovn. Den er monteret med stålskorsten, der går lodret op igennem loft lige over.

- hvis jeg fjerner røgrør lige over ovnen, falder resten (isoleret rør osv) vel ned?? Skal jeg afmontere hele skorsten udefra, for at undgå det?

vh Carsten 


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Kan du skubbe skorstenen så meget op at du kan få brændeovnen ud? 2. kan du det så må det være muligt at lave et stativ som bære skorstenen samtidig med at gulvet lægges. Kan du ikke skubbe skorstenen så skal du ind på loftet og løsne det beslag som sikkert sidder hen til et spær. Og indækningen over tag skal måske også løsnes.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Den står på en metalplade, som står oven på det tæppe, der ligger i hele stuen (og som skal skiftes ud med trægulv) Giver det ikke mest mening, at fjerne det helt og lægge nyt gulv ind under?

VH
Carsten

 

Det ville jeg da osse gøre så man slap for den trælse kant rundt om brændeovnen

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det tænker jeg også jeg går med, men kom i tvivl i forhold til at lægge gulvet svømmende. Der må jo heller ikke står køkkenskabe osv. oven på gulvet...?

 

Poppe skrev den 12-09-2020 18:51:18

Det tænker jeg også jeg går med, men kom i tvivl i forhold til at lægge gulvet svømmende. Der må jo heller ikke står køkkenskabe osv. oven på gulvet...?

 Læg du trygt dit gulv under din brændeovn. Selvfølgelig med en brændeovnsplade eller glas mellem gulvet og brændeovnen. Du kan os lægge gulv under skabe. 

Det har jeg gjort for 3 år siden, og det har ikke taget skade på nogen måder.

Bare sørg for at der er den tilpasse afstand mellem gulvene og væggene. 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis