Træpillefyr med udfordringer

Det brænder bagud!

Jeg har den blandede fornøjelse, at skulle (forsøge) at holde gang i et 25 kW Passat C2 pillefyr. Vi skal holde gang i det, indtil vi får installeret varmepumpe(r) om forhåbentligt 2-3 mdr.

Udfordringen er, at det brænder bagud, så det udløser brandslukning i pillebeholderen. Der er en pakning i lågen til pillebeholderen, og jeg synes den er ok tæt. Men kan selv en meget lille utæthed i den gøre, at flammefronten bevæger sig bagud?

Hvad gør jeg for at holde gang i l..... de sidste 2-3 mdr?

Jeg kan alt - når det lykkes.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Typisk pga. manglende rensning af kedel/røgafgangsrør, dårlig træk. 
der skal kun være en meget lille utæthed i låget på de kedler der så brænder den bagud .Det kan også være pakningen imellem kedlen og magasinet der er utæt
jensen55 skrev den 09-09-2020 17:50:35

der skal kun være en meget lille utæthed i låget på de kedler der så brænder den bagud .Det kan også være pakningen imellem kedlen og magasinet der er utæt

 Jeg prøver først at gøre noget ved pakningen i låget, men hvor omfattende er det at komme til (og udskifte) pakningen mellem magasin og kedel?


Jeg kan alt - når det lykkes.
Tror jeg har fundet akilleshælen: Indskubberen fungere med en gevindstang og en kunststofmøtrik. Møtrikken har bare ikke længere noget gevind! Det har sikkert fungeret sådan lidt pø-om-pø et stykke tid, indtil det nu har mødt sit Waterloo.

Jeg måtte have fat i en lidt stor hammer for at skille det ad, så det er sikkert 15 år med ingen service det sted, der nu har gjort udslaget.

Hvor køber jeg reservedele til et Passat pillefyr. (VVS-Eksperten har tilsyneladende ikke netop denne reservedel) Jeg kan se den på www.passatenergy.com, men det er åbenbart kun for forhandlere.


Jeg kan alt - når det lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis