Grundfugt

Er der nogen her som har forstand på om det her ligner opstigende grundfugt, eller om det bare er fordi det har regnet meget..?🤷‍♀️
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner eftervirkningerne efter et heftigt regnskyl. Stående fugt ville over tid have efterladt tydelig kalk eller saltudtræk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Murværket ser pænt og tørt ud uden algevækst. Derimod bør du nok ofre bunden af dine vinduer lidt opmærksomhed.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det ligner der er problemer med dit nedløbsrør. Tjek om tagrende/nedløb er tilstoppet og om det hele er tæt. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg tror ikke på problemer med nedløbsrøret med mindre tilstanden er opstået akut. Der er ikke antydning af problemer med nedløbsrøret fordi fugtophobningen ville være koncentreret om netop nedløbet. Det er tydeligvis ikke tilfældet på billedet.

Har problemet udviklet sig gradvist ville der være algevækst hvis huset har bare et par år på bagen.

Som vejret har artet sig i de sidste par år er nedløbsrøret derfor næppe tilfældet af tilstanden af nævnte grunde, men en inspektion er absolut tilrådeligt og kan hurtigt bringe klarhed.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Jeg har lige fixet et af vores nedløbsrør. Murværket var lige så pænt som på billedet, men efter det havde regnet var muren våd som på billedet, hvor man kan se muren er opfugtet lidt højere oppe omkring røret. Jeg gik i to - tre år og undrede mig over dette, og havde tjekket samlinger, rør, osv. Indtil jeg en dag på mit overvågningskamera kunne se, at der var en lille utæthed ved tagrenden, så lidt vand kunne løbe uden på nedløbsrøret, og så ned af muren hvor rører går skråt ind fra udhænget af. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Som Rantzau skriver, kig nøje på vinduesbunden. Ret flad rulleskift og ringe fuge. Tydeligt råd i bunden af vinduesrammen. Jeg vil tro, at slagregn kan finde vej til hulmuren den vej. Særligt, hvis der ikke er en fals i bunden til stenene.

 

Jeg takker mange gange for alle jeres svar 🙏 jaaa vi skal nok lige have kigget på det vindue 😅
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis