Jeres erfaring med ståltag

Jeg står for at skal have skiftet tag på et udhus. Der er pt. asbestfrit eternit som jeg vil erstatte med ståltag med teglprofil. Egentlig ville jeg helst have tegl på, men det kræver nye spær og det bliver for stor en omgang.

Jeg er blevet anbefalet ståltag fra svenske Bygg Profil som giver 40 års garanti.
Jeg er ikke bekymret for om taget kan holde 40 år - det jeg er mest bekymret for er om farven falmer. Jeg vil gerne have teglrødt tag da det passer bedst til ejendommen, men jeg har desværre set rigtig mange meget falmede røde ståltage og det vil jeg gerne undgå. Alternativet er at vælge et sort ståltag, som ser ud til bedre at holde farven omend nogle af disse også falmer kraftigt.

Er der nogen der har erfaring med røde eller sorte ståltage fra Bygg Profil? Andre relevante indspark modtages og gerne.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Decra tag, det er 17 år gammelt, og holder farven fint, dog skal det have algefjerne ca hvert 2 år, for at holde sig pænt, men andre tage har det jo også med at blive grimme af alger.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har godt lagt mærke til at Decra ser ud til at holde farven fint. Desværre er prisen noget højere end ståltage i store plader. Jeg ender på samlet ca. 600 m2 tagflade når de øvrige udhuse også skal have skiftet tag, så prisen er ikke helt uvæsentlig. Og er det noget med at Decra ikke fås med kondensdug (som jeg også skal have).
Ja decra er dyrt, men de har en behandling så de ikke kondensdrypper.
Her fra min carport, hvor  jeg har opbevaring på loftet, har aldrig haft problemer med kondensdryp.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis