Valg af værktøjsæt

Hej,
Folk har sikkert spurgt om dette før, men nu er det min tur :)

Jeg har en Ryobi kombisæt, men synes ikke den er sååå god.
Jeg er i gang med et gips loft, hvor jeg skruer skeleten i en beton loft.
Efter at have skruet 75 karmskrue (92 mm) så stod min skruemaskine af :(
Jeg kan købe en ny til 450 kr
https://www.xl-byg.dk/shop/ryobi-r18pd3-0-bore-skruemaskine-akku-uden-batteri-og-lader-1941239?gclsrc=aw.ds&gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMI6qGdja6D6wIVCNiyCh3hPQt5EAQYBCABEgJd0vD_BwE

Men synes bare ikke de er så gode, så jeg tænker også på en bosch eller makita sæt.
Jeg er ikke håndværker og bruger ikke værktøjet HVERDAG, men lave MEGET arbejder der hjemme
Hvad er jeres råd?
Hej, Folk har sikkert spurgt om dette før, men nu... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej har heller ikke hørt om grå makita, de har lavet nogle i sort/hvid, vistnok jubilæums modeller.
De seneste makita maskiner jeg har købt til arbejdet, er lavet i Kina, der er ingen forskel at se, eller mærke.

Kineserne kan jo udmærket lave kvalitet, hvis man vil betale for det..


Vi prøver igen, i morgen --
Mig bekendt er der ikke forskellige farve serier hos Makita, ala Blå og Grøn Bosch...... Men derimod er der enkelte udvalgte udgaver der er kommet i sort/grå udgave i en eller anden anledning. Men de er mig bekendt identiske ud over farvestoffet i plasten:-)          Jo Makita laver maskiner med froskellige arbejdsområder, nogle med lavere kapacitet end andre og dermed også anden pris, lige som nogle kører med kul motorer mens andre er brushless.......     Makita er et selvstændigt mærke og ikke et familie mærke ala DeWalt og Black and Decker, hvilket meget vel kan være forklaringen på de med et mærke i en linie dækker hele markedet fra hobbybrugeren (i den bedre ende) til de helt professionelle brugere.

MVH Njord

Kineserne kan jo udmærket lave kvalitet, hvis man vil betale for det..

 Enig Jens...... Kineserne kan godt, hvis de bliver holdt i styring...... (arbejde til daglig med sourcing i bla Kina).

En af mine leverandører er fx også leverandør af dele til Worx og deres dele fejler bestemt ikke noget :-)

MVH Njord
Nicholas Efternavn skrev den 06-08-2020 10:26:18

jeg kan ikke finde "grå makita" på deres side, er der noget jeg overser?
Jeg synes oftere og oftere at jeg ser proffer i diverse sammenhænge benytte Makita værktøj, der er i en sort-grå farve. Jeg ved ikke, om der er tale om jubilæums-modeller, eller om der er ved at opstå to serier. Ud over dette, så har Makita en "G-Series" i sort/grå, som så vidt jeg kan se er en lavere kvalitet end deres LXT serie.

Jeg har flere steder set, at folk efterlyser Makita værktøj, der ikke er lavet i Kina, fordi kvaliteten ikke er den samme. Her et eksempel, der er flere eksempler for den der gider lede efter dem. Umiddelbart virker det som om, at det dyre kvalitets-makita stadig kommer fra Japan, hvorimod det billigere (og mindre gode) kommer fra Kina. Giver man feks. 3k for en boremaskine, så må man forvente at den er bedre end en med samme specifikationer til 1k, og er den eneste åbenlyse forskel produktionslandet, så taler det vel for sig selv..

Hellere leje end at bo på gaden.
Mine Makitaer er umiddelbart alle i 18V LXT serien. Nogle ældre end andre.. Men har også en sort/grå slagskruetrækker og mener bestemt også det er en 18V LXT model.

MVH Njord
Kolding75 skrev den 06-08-2020 12:47:06

Jeg synes oftere og oftere at jeg ser proffer i diverse sammenhænge benytte Makita værktøj, der er i en sort-grå farve. Jeg ved ikke, om der er tale om jubilæums-modeller, eller om der er ved at opstå to serier. Ud over dette, så har Makita en "G-Series" i sort/grå, som så vidt jeg kan se er en lavere kvalitet end deres LXT serie.

Jeg har flere steder set, at folk efterlyser Makita værktøj, der ikke er lavet i Kina, fordi kvaliteten ikke er den samme. Her et eksempel, der er flere eksempler for den der gider lede efter dem. Umiddelbart virker det som om, at det dyre kvalitets-makita stadig kommer fra Japan, hvorimod det billigere (og mindre gode) kommer fra Kina. Giver man feks. 3k for en boremaskine, så må man forvente at den er bedre end en med samme specifikationer til 1k, og er den eneste åbenlyse forskel produktionslandet, så taler det vel for sig selv.. 
Tak for uddybelsen. Jeg bruger Makita både på arbejde og der hjemme, det meste kan jeg se er lavet i kina (også LXT serien) det har jeg ikke haft nogle problemer med (Den eneste maskine der er lidt knas med er produceret i england)

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis