Built up tag - og isolering af dette - Hvad gør jeg

Hejsa

Jeg har en tilbygning med et built up-tag fra 1975.
Jeg har nedtaget alt indvendigt (loft, alukraft, isolering) og konstateret let skimmelvækst.
Dette skal vaskes af, men hvilken konstruktion ville I vælge herfra?mine bjælkespær/Åse (jeg ved ikke, hvad der er hvad, men jeg mener de tværsgående bjælker, som tagbrædderne hviler på:-) ) måler 12,5cm i højden.
Hvis jeg skal sikre en ventilationsspalte på 45mm, vil jeg kunne isolere med 80mm.
Isover anbefaler en løsning uden ventilationsspalte, og monteringen af en fugtadaptiv dampspærre.

Jeg har desværre ikke mulighed for at sænke lofthøjden, da den pt. kun er 220cm.

Hvilken løsning ville I gå efter?
1: lyder traditionelt, (Sikkert?) men der er ikke megen luft til isolering, hvis der skal være 45mm. ventilation
2: Måske risikofyldt? men med mere plads til isolering

2:

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man isolerer typisk oven på det eksisterende tagpap, hvor denne nu vil fungere som dampspærre, og du har fjernet den gamle, så det er fint.
Fordelen ved build up er, at du kan blive ved med at builde up😁

Så på med hårde batts på taget og afslut med ny tagpap.
Så beholder du nuværende loftshøjde.
Ventilationen skal så sløjfes. 

Elektronikteknikeren
Ja, den mulighed har jeg set.. men lige nu, er det et for omfattende projekt, at bygge opad, desværre.. (Det kræver at der tages et par rækker tegl af huset (de er klæbet fast med bitumen-snask).

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis