Gode ideer til loftbeklædning?

Hejsa

Jeg pønser på at lave et nyt loft, i vores tilbygning, men har svært ved at gennemskue markedet og mulighederne.
Har I nogen gode idéer?
Jeg ville gerne finde frem til en løsning, der blot skal skrues/skydes op, og så færdig, altså undgå efterfølgende spartling, slibning, maling.
Ideelt set, måtte det gerne være akustikforbedrende🙂
Beklædningen må ikke være for tyk, da jeg ikke har så højt til loftet..

Hvad har I erfaring med, (gode som dårlige🙂)

Pt. Sidder forskallingen på langs, og jeg kunne egentlig godt tænke mig at undgå at skulle skifte retning (da det nok kræver et lag under det nuværende, og jeg er i bekneb med lofthøjden)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa Jeg pønser på at lave et nyt loft, i vores... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alternativt kan man kigge efter akustisk gips? - Hvis Troldtekt er dømt ude... Synes efter min mening (Naturligvis en smags sag), at panel lofter er way too old / 60/70'er ting.. Rent akustik mæssigt er der ingen tvivl om at Troldtekt ville være at foretrække.. Men akustik gips kan også gøre det... :-)
Jeg har nu fået kigget mig lidt omkring.
Jeg tror jeg prøver kræfter med Jem og Fixs de billige paneler.
Jeg undrer mig over at der i montagevejledningen( Link )er angivet at der skal være udvidelsesfuge på 20mm mod væg, på den lange side. Panelerne monteres jo med fastgjorte clips,  så de kan jo ikke bevæge sig.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg tror de 20 mm er en livrem og seler anbefaling, så har de helgarderet i montagevejledningen.
Plejer at have 7 - 10 mm, når jeg monterer noget enten loft eller gulv, så kan eventuelle lister dække, - og det er da ikke gået helt galt endnu   
Du kommer til at fortryde, hvis du fravælger en akustikløsning. Og paneler er håbløst forældede rent æstetisk 
Jeg har svært ved at få plads til akustikplader.. der er ikke meget at give af, i forhold til loftshøjden..  findes de i en tynd udgave?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Jeg skal ikke kunne sige hvad der findes på markedet af forskellige løsninger, men jeg kan garantere dig at du får dårlig akustik hvis du har plastik-gulv og panel-loft. Og jeg ville til hver en tid ofre et par cm af loftshøjden for bedre akustik. Men du kan jo prøve med paneler først og så lime akustikplader uden på dem efterfølgende?

En løsning kunne også være at lave en akustik-væg hvis det passer ind?
Jeg tygger lidt på det..
Bekymringen går netop også på plastik foroven og forneden..(loft er mdf med folie)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Så blev jeg (næsten) færdig med projektet..
Loftet blev det billige fra Jem og Fix
jeg synes egentlig det ser fint ud.
Man kunne godt mærke det er billigt produceret, f.eks skulle man lige fjerne lidt overskydende med, ved alle endestykkerne, hvor der ikke var savet helt igennem, fra fabrikken. De er jo, på godt og ondt, meget nært beslægtet med pap, så det er let at tilrette med en hobbykniv/håndsav. Til gengæld gynger de lidt, når de monteres.
Jeg brugte clips til montagen, det gik fint.
Akustik-wise synes jeg det er ok. Rummet er absolut ikke dødt, men da der kom møbler hjalp det en hel del.
Jeg oplevede ikke at loftet gav dårlig akustik, nok mere gulvet (Det kan også tænkes at gulvet virker som udslagsgivende, fordi det kom til sidst).
Jeg oplevede ingen (markant) kemi-lugt, som man nogle gange oplever fra de billige produkter..
Alt i alt, et ok produkt, til en virkelig billig penge.🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også