Tætning af tag af ondulineplader

Jeg har isoleret loftet i mit kolonihavehus indefra og vil Nu være helt sikker på at taget er tæt, så der ikke kan trænge vand ind til rockwoolen.
Jeg tænker jungkeit vandfast omkring sømhoveder efterfulgt af Borup tagtæt på hele taget. Eller har I bedre forslag?
Taget er tosidet med hældning på 17 grader og ondulinepladerne er sømmet i toppen af bølgerne direkte i loft-/tagbrædderne. Taget er 8 år gammelt, desværre dengang hvor de lavede søm med firkantet ‘hat’ (som let laver hul hvis de bare er en anelse skæve).
Den ene ende af taget støder op mod en højere bygning hvor der skal tætnes ekstra.

Bettina
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pil pladerne af og læg undertag. Undoline holder ikke til ret meget.

 

Borup tagtæt er kun beregnet til at lappe enkelt huller med. Man kan ikke stryge det på hele taget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Onduline er ikke egnet til tage hvor der isoleres under, da der kan og vil opstå kondens dryp fra undersiden af pladerne.
De holder heller ikke tæt i mange år.
En ét lags løsning med tagpap er langt bedre.
Onduline er kun til sekundære bygninger. 

Elektronikteknikeren
ev elmand skrev den 29-06-2020 07:05:53

Borup tagtæt er kun beregnet til at lappe enkelt huller med. Man kan ikke stryge det på hele taget.

 Hvis du køber det i spande, kan det fint males ud over hele tagfladen, men det er nemmest hvis man gør det en varm sommerdag.

Jeg har en garage med eternitag hvor der er for lidt fald på, så vandet kunne blæse op gennem samlingerne, og der var enkelte revner i toppen i nogle af bølgerne.
Jeg fandt et par spande tagtæt på DBA billigt, så fik hele taget en omgang tagtæt, året efter fik det en omgang mere, ikke fordi det trængte, men jeg havde stadig næsten en hel bøtte tilbage, så kunne det jo ligesågodt komme på taget, istedet for at tørre ind i bøtten. 

Det har nu holdt i ca 15 år..

Kender intet til undoline plader, så om det er en god ide med tagtæt der ved jeg ikke, men det vil udmærket kunne smørres på...


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg tror det bliver svært at påføre på onduline, da det er bløde bølger, så man kollapser blot bølgerne. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også