rep af kælder væg

Jeg skal i gang med at fixe disse vægge, som tidligere ejer desværre har smidt beton pudslag på oven på væg af kalkmørtel som så ikke har kunne ånde 😕
Nogen som har fif til nem fremgangs måde til at binde det gamle lag til nyt kalkmørtel puds . Tænker ville det være en fordel at hive det foranknings grunder med en kalk kost .

Jeg renser først det gamle lag betonpuds af da det er løst anyway.

Det er en mindre fyr kælder fra gamledage på 9kvm, men den holdes tør året rundt af fjernvarme

Input og råd søges

Jeg skal i gang med at fixe disse vægge, som... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror slet ikke vi er så uenige.
Men dybest set består cement af ca 75% kalk.
For mig lyder det bare som om at i omtaler fundamentet som om det var støbt med hydraulisk kalkmørtel, og dette er i min optik ikke tilfældet, den rette omtale er stadig beton om end Den er fattig for cement.
askholme skrev den 15-04-2020 21:11:56

Nu kan det jo sagtens være beton uden at have set en dråbe cement. Man har lavet massere af kalkbaserrt beton til støbning før i tiden. Mig bekendt ville det være mere sjældent med et hus fra 1900 hvor der var brugt massere af cement.

Men I forhold til at være sikker så smuldre kalk ligesom mere istedet for at brække i stykker som når der er cement

 Alt er nærmeste som sand mellem fingerne når man tager det op sammen vis man tager det fra væggen så smuldre det helt .
som jeg skrev tidliger, ejer før man har haft klaske en skal op af betonpuds man kan tydeligt se forskellende skal ligge et nær billed op i morgen

rs2000 skrev den 15-04-2020 21:30:08

Tror slet ikke vi er så uenige.
Men dybest set består cement af ca 75% kalk.
For mig lyder det bare som om at i omtaler fundamentet som om det var støbt med hydraulisk kalkmørtel, og dette er i min optik ikke tilfældet, den rette omtale er stadig beton om end Den er fattig for cement.

 Det der konkret er brugt i væggen i 1900 da det er opført er jurakalk mørtel blandet med teglaffald fra tegl fabrikken i frederikssund hvilket er normalt for huse bygget i mit område i kregme i nordsjælland

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis