Konverting af garage

Jeg skal konvertere en garage på 15m2 til en gang. Det betyder at jeg skal isolere 2 vægge (ca. 16m2) væg invendig. Derudover skal jeg lave en væg der hvor jeg nu har garage port. Den tænker jeg at lave med noget ivarplank. Jeg har en hoveddør. Desuden er der ca. 15m2 loft der skal isoleres,
Kan i hjælpe med hvor meget jeg skal bruge af materialer? Jeg tænker isolering, lægter, dampspær, gipsplader til indvendig samt ivarplank.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke muligt med de få oplysninger.
Men du kan selv tegne en skitse, og så er det blot at tælle sammen på de enkelte del elementer.
Det med indvendig isolering kan være problematisk hvis ikke ydermuren er total ok. med fuger o.s.v.
Der bør være tagpap under ydermur der går op ad inderbeklædning så eventuel fugt ledes ud. Og nogle studsfuger nederst der er åbne så der er lidt udluftning op i muren. Der skal musestop/snefangsrør i i stedet
Skulle der opstår kuldebro så har gipsplader tendens til at være skimmel bærende. Her er fibergips bedre til at modstå dette.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
nej

 

Du skal komme med dine ønsker til isolering tykkelse, størrelse på port der skal opbygges og hvordan du havde tænkt dig indvendig.
Hvor bred er gangen
Og hvad har hoved døren at gøre med dette projekt

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis