Fuldautomatisk pillefyring

Jeg har et ældre familiemedlem som fyrer med piller. Sækkene leveres i garagen og skal så bæres ind og hældes en lille silo ved fyret inde i bryggerset. Det kan han pga. alder og sygdom ikke længere selv (og jeg kan heller ikke pga. geografi).
Mit spørgsmål er om man kan automatisere pillefyringen uden det koster en formue?
Jeg forestiller mig noget med en stor beholder ude i garagen og en snegl ind i huset. Der er ca. 5m hen til fyret.
Jeg har et ældre familiemedlem som fyrer med... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er alligevel et stykke ned til de 20.000, som nok allerede er at spænde den økonomiske bue hårdt i det her tilfælde.
Det kommer i hvert fald ikke på tale at give hverken 100-, 80- eller 60.000 for en varmepumpe uden bindinger.

Det lød jo besnærende at sætte "støvsuger slangen" direkte i en bigbag, men hvis der skal en form for silo til for at det fungerer optimalt kan man vel bare selv bygge en på stedet?
Jeg tænker et par kraftige krydsfinerplader til to af siderne og garagens egne vægge til de to andre. 
Vi bør nok lige havde med at vakuum-sug koster knækket piller og mere smuld som kan være en dræber i pillesneglen, og under alle omstændigheder i de fleste pillefyr give uens dosering hvilket er no-go hvis man vil havde en stabil forbrænding.  
ClausKM skrev den 29-03-2020 22:41:05

Men vakuum må da være mere skånsomt end en transport snegl, eller?

 Nope - vakuumsug og forresten også indblæsning af træpiller er den mest hårdhændet håndtering af træpiller.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis