Dur denne vægscanner?

Jeg skal have hængt en lampe op i loftet og vil jo nødigt bore i ledningerne. Ved at bruge magnetometeret i min telefon i appen Physics Toolbox Sensor Suite mener jeg at have fundet ledningerne, og det stemmer med min formodning om at de går direkte ind mod væggen.

Men for at være sikker tænker jeg på at anskaffe en vægscanner. Dur denne model mon? Den koster godt nok ikke ret meget, men på den anden side er det vel en forholdsvis simpel opgave.

Hvis nej, hvad kan så anbefales? Skal ikke være en professionel model, bare den udfører opgaven ok.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke den specifikke model, men jeg har ikke så meget fidus til dem.

Jeg har den model som de viser på modelbilledet øverst her: https://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/detektor#%7B%22u%22:%22/varer/elvaerktoj/page:2%22,%22d%22:%22filter-checkbox-7b81b62b6f3324aa808344132de13fec.1901.1,%22,%22infinitePaging%22:true%7D
(de sælger den ikke).

Den kan nogle gange blive fuldstændig hysterisk og påstå at min væg er proppet med ledninger på kryds og tværs. Andre gange virker den rimelig troværdig. 

Tænker den du har som app sikkert er lige så god... og så håber jeg for håndværkere at prof-modellerne (>1000 kr) er markant bedre end de to forskellige hobby versioner jeg har haft.  
Jep... jeg ser dens målinger som "vejledende". Kan se at den slår ud, men tit er det nogle meningsløse steder.
Har lige prøvet den der app. Jeg kan ikke få den til at detektere en ledning - i hvert fald ikke på min iPhone :-/ Men måske "holder jeg den forkert"   
Appen viser alle telefonens sensorer i mere eller mindre rå form. Jeg vælger magnetometerets digitale udlæsning der viser magnetfeltstyrken i gauss (G). Når jeg så flytter den henover loftet ser jeg en tydelig stigning i en bane lodret ind mod væggen.

Jeg bruger en Huawei P20 Pro. Måske har den en bedre sensor.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis