Nyt gammelt gulv i garage

Hejsa.
Jeg har en gammel grage som er fra ca 1964.
Det beton gulv der er i har detikke godt mere,
Skulle flytte en Palle træpiller men palleløfteren gik igennem gulvet. 😱
Jeg tænker på at jeg vil hakke de gamle gulv op og så støbe nyt. Men jeg bliver nød til at tage det i små etaper. Da jeg ikke har penge til at få en betonvogn ud.
Så mit spørgsmål er hvordan skal jeg gribe det an??? Og hvad skal jeg bruge?? Skal det være 6 mm rionet ellers man man nøjes med 4 mm? Og hvordan skal det ligge? 
Har prøvet at læse mig frem til noget men er blevet mere forvirret
Garagen skal bruges til at have ca 7 paller træpiller i og bilen skulle også være der inde.
Hele gragen er ca 65m2 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til 65 kvm, vil jeg næsten tro det er billigere med betonvognen, det er ikke gratis at støbe beton heller .. :(

Men vil du gerne have motionen, skal du bruge støbemix, cement, kantisolering, rionet, en betonblander, min 100 mm beton, blandingen til gulv er vist 1-4 så vidt jeg ved..
Nu bliver det nok kun de 40-45 kvm der bliver støbt om.
Betonblander har jeg støbemix og cement kan jeg købe rimeligt billigt. 😄
Vedr kantisolering hvorfor? Rionet skal det så være 4 eller 6 mm, og skal det helt ud til kanten?Og hvor i betonlaget skal det ligge?
Nu er jeg ikke ekspert på området, kantisoleringen kan jeg forstille mig er for at undgå en kuldebro fra fundament til gulv.
de andre spørgsmål må jeg nok lade andre svare på, jeg tror dog 4 mm rionet er fint, og det skal vel dække hele fladen der støbes på, eller giver det ikke meget mening. 
Ok. Jeg håber at der er andre der kan byde ind med lidt mere info, gerne skået ud i pap og bøjet i neon. 😂 bare så jeg hør det så rigtigt som muligt. 🙂
Skal prøve og skære det ud i pap. Du brækker et stykke gulv i fuld bredde og ca 220 cm retter sandet af under så der kan blive ca 10 cm beton. Så ligger du et Rio net i helt ud til væggen langs væggen sætter du en flamingo strimmel så betonen ikke får kontakt til væggen. Så skal der bare beton i feltet og laves lige og pudses pænt. Du kan eventuelt ligge en flamingo strimmel mellem det nye og gamle gulv og så fuge den når du er færdig med at støbe.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Fiahgt skrev den 07-09-2019 10:22:32

Skal prøve og skære det ud i pap. Du brækker et stykke gulv i fuld bredde og ca 220 cm retter sandet af under så der kan blive ca 10 cm beton. Så ligger du et Rio net i helt ud til væggen langs væggen sætter du en flamingo strimmel så betonen ikke får kontakt til væggen. Så skal der bare beton i feltet og laves lige og pudses pænt. Du kan eventuelt ligge en flamingo strimmel mellem det nye og gamle gulv og så fuge den når du er færdig med at støbe.

Ok. Lige for at slå det fast. skal det være sand eller grus der skal i bunden? 

Og skal rionet bare ligges oven på sand/grus eller skal det løftes lidt op så der kommer beton under??
Når du siger fuld brede er det så hele gragens breden eller bare lidt støre end rionet størrelse?
VonAmd skrev den 08-09-2019 20:53:37

Ok. Lige for at slå det fast. skal det være sand eller grus der skal i bunden? 

Og skal rionet bare ligges oven på sand/grus eller skal det løftes lidt op så der kommer beton under??
Når du siger fuld brede er det så hele gragens breden eller bare lidt støre end rionet størrelse?

 rionet skal løftes fra sandlaget, midt i er fint. der findes div former for koldser der kan bruges, f.eks 

https://www.biltema.dk/byggeri/flisebelagning/flisetilbehor/armeringsnet-afstandsholder-2000021948 

Fuld bredde af garagen eller længde det bestemmer du selv. Nettet kan du klodser op med nogle af de gamle murbrokker så det ligger midt i beton pladen. Og det skal bare ligge ovenpå sandet

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis