Hylelyd fra termostat til gulvvarme

Hej med jer,

Jeg har for nogle måneder fået støbt nyt gulv i kælderen med inkl. gulvvarme (Wavin). Alt fungerer, som det skal, men for nogle dage siden opstod der en relativ høj pibe/hylelyd. Den kommer fra selv termostaten (se billede). Lyden forsvinder igen, hvis jeg drejer det mindste på termostaten.

Nogle bud på, om det er noget, jeg skal være bekymret over - og om jeg skal have skiftet termostaten?

Bh Thomas


Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej,

Kender flere der har haft problemet her på det sidste - der er en fejlproduktion fra wavin!

Du burde kunne få den ombyttet UB.


/K

Hej Kristian. Min VVS’er sagde, at det er fordi, der er for meget tryk på fjernvarmen. Han installeret derfor en dims, der skulle ordne det. Mener den hed en differenstrykregulator. Og det har virket, ingen hylelyd siden. Han havde altså ret - om end jeg stadig tror, at det også hænger sammen med, at Wavins termostat er noget skrammel. Har gulvvarme et andet sted i huset, hvor det kører på Danfoss, og her er der ingen problemer. Bh Thomas

Thomas
Tak for hurtigt svar. Jeg har gasfyr, så det er nok ikke trykket 😀
God weekend
Kristian
Jeg er på ingen måder ekspert, men der må vel være et tryk i varmerørene også ved gasfyr? Ellers kommer vandet jo ikke frem.. :-)

Thomas
Annonce
Har du fundet en løsning Kristian? Min nabo havde samme problem. Min nabo fik skiftet ventilkeglen, hvilket har hjulpet.
Ja tak. Sabine sendte en ny ventilhegle, og vvseren installerede i dag, så håber det er løst 😀
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis