Isolering ved nyt tag

Hej,


Jeg står og skal have nyt tag på huset engang i det kommende forår/sommer, men har lige et spørgsmål hertil ang. isoleringen.


Huset er i to plan, og jeg får et firma til at udføre hele arbejdet med taget - fjernelse og bortkørsel af de gamle asbestplader, afmontering af gamle tagrender og lægter, montering af nye lægter, tagrender og det nye tag.


Men hvordan er det lige med lovkravet omkring isoleringen ved sådan en tagrenovering? Skal der efterisoleres i henhold til de nuværende krav? Og skal det nødvendigvis gøres på samme tidspunkt?


Under alle omstændigheder har jeg planer om at efterisolere loftet, men ser hellere, at det bliver gjort lidt senere - muligvis et år efter arbejdet med taget, så alle udgifter ikke ligger på samme tid, og så der kan spares stille og roligt op.


Huset er som sagt i to plan, og over 1. salen er der også et loftrum. Isoleringen ligger over loftet på 1. salen og under "gulvet" oppe på loftrummet. Der er ikke en decideret gangbro, men et "gulv", så man kan gå over det hele deroppe. Hvis nu man skal efterisolere sådan et loftrum, skal man så fjerne gulvet og isolere direkte oven på det gamle (hvis det er i god stand) eller kan man godt ligge isoleringen direkte oven på gulvet og montere en gangbro? Og i så fald, skal der være dampspærre under det nye lag isolering eller er det nok, hvis det antages, at der ligger en dampspærre under det gamle lag?


På forhånd tak. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dampspærre må max sidde 1/3 inde i isoleringen. 

Sørg nu for at få isoleret mens taget er fjernet. Det er meget lettere at isolere udefra, især skråvægge.


Søren O

Det kan være umulig at isolere udefra, hvis pladsen ikke er til det. Så skal taget hæves tilsvarende. Det er heller ikke så svært men afslutning ved muren kan godt blive lidt triggi. Skal der efterisoleres indefra så skal væggen pilles ned hvor der er skråvægge, du skal kravle inde i skunk o.s.v. 

Den med skunken og vindstop ved tagfod SKAL du få plads til på kontoen sammen med tagrenovering.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis