Hjælp til ny væg for at undgå skimmel

Hej alle 

Jeg har et børne værelse hvor udvendigt er der muret lega væg og indenfor er der lavet en forsatsvæg med isolering og dampspærre, der lugtede så lidt af kælder gennem længere tid, og jeg banket hul flere steder og lugtede og mærkede men kunne ikke finde noget problem, så fik vi en skimmelhund ud og den markeret 3 steder på den væg, så den skal laves om, jeg vil så lave en gasbeton væg og pudse med difionsåben puds samt maling , så det kan ånde, men er itvivl om jeg skal smide isolering i ,og om jeg skal sætte isolering helt op af lega væg også gasbeton op af eller om der skal laves hul rum ? Nogen der er expert og har viden om dette ??



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du forklare lidt om hvordan væggen er bygget op? Er der afstand mellem væggen og muren? 

Er dampspærren helt tæt - eller er den brudt ved eksempelvis stikkontakter?

Hvordan er muren behandlet udefra?

Hvor gammel er væggen?


Jeg ved ikke om det kunne være godt, men tænker en omgang ventilation af “hulmuren” ville være gavnligt? Her tænker jeg ventilationsrør gennem ydermuren (ej gennem dampspær og indervæggen) med en rist på udvendigt?

Håber nogle kloge folk kan bekræfte denne ide ?


Mvh. Christian M
 

.... og så sørge for DAGLIG udluftning hos puslingen!

Da klimaskærmen, ydervægge er Leca, så gennemgå hele væggen med lup. De har det med at revne ved hjørnerne. mangler der pap mellem mur og sokkel. Hvordan har nedløbsbrønden det? Er der nedløb lige udenfor?


 

Tak for jeres svar, planen er alt skal ned, 

også er jeg blevet anbefalet at sætte isolering op af bagmur som er lega også gasbeton , og der blir lagt mur pap i bunden når jeg sætter den nye væg op samt ingen dampspærre . 

mit spørgsmål er bare skal jeg sætte isolering helt op af væg også gasbeton, så der intet hulrum kommer , vil dette være den rigtige løsning dvs : lega udenfor med puds, indenfor isolering og gasbeton uden dampspærre 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også