Rør mellem rækkehuse - hvad kan det være?

Jeg har købt et rækkehus med fladt tag, bygget i '69 og i den ene ende af huset går en lang kasse i husets bredde, som er gennemgående i hele rækken.

Jeg fik at vide af mægleren at der var nogle rør derinde og siden de er gennemgående antager jeg at jeg ikke kan gøre noget ved dem uden at påvirke andre.


Kassen er ca 50x50 cm og er ikke videre pæn, så hvis jeg kunne slippe for den, ville det være rart.

Er der nogen der kan fortælle hvad det kan være, er det noget man kan fjerne, reducere eller lægge om på en måde?


På forhånd tak!


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gas, fjernvarme, kloak eller vand, et  foto af rør ville hjælpe.

Jeg har desværre ikke nogen billeder af indholdet, kun af selve rørkassen, som kan ses over vinduerne.

Ok den går indendørs. Jeg havde i min fantasi forestillet mig udendørs. 

Jeg tror næppe der er rør deroppe, så ville der have været nedføringer. Det er nærmere den bærende bjælke som holder taget. Du må kunne se på bygningstegning hvordan det er lavet. Den kan du sikkert se på kommunens hjemmeside.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis det skulle være en bærende bjælke skulle der så ikke også være samme "kasse" i den anden side af huset.

er den hul og banke på ?

Hvis den er hul kunne man med et endoskop bore et hul og tjekke hvad der er i kassen 

hvis det var radiator rør der løb i kanalen så vil den stadig være for stor til det. løber dine radiator rør ikke ned i gulvet ?

Annonce

I stuen ser det ud til at der ikke er bæringer/søjler imellem vinduerne, derfor et frit spænd på ca. 5,5 meter. I så fald må der være en skjult bjælke inde i kassen. Kassens størrelse kan være pga. brandbeskyttelse.

Der behøves ikke nødvendigvis at være tilsvarende kasse i den anden side af huset, hvis der ikke er tilsvarende vinduer.

Den er kun i den ene ende, men det er også kun dér der er vinduer i hele bredden, som du siger, GSH. Det kunne godt tyde på jeres bud omkring noget bærende er plausibelt.

Brandbeskyttelse skal naturligvis tages alvorligt, men mon ikke det kan laves mere kompakt i disse moderne tider.

Radiatorrør er i gulvet og der løber rigtigt nok ikke noget ud af kassen på nogen måde. Det var også derfor det undrede mig at det skulle være rør, som mægleren fortalte.

Jeg har overvejet muligheden med endoskop, jeg skulle nok have gjort noget ved det da jeg var i gang med den store renovering. 

Jeg tror måske jeg kigger på det igen, hvis jeg beslutter mig for nye lofter om et par år.

Mange tak for svarene, i denne omgang!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis