Dybde dørkarm

Jeg skal lave et hul i muren mellem soveværelse og garage (garage er fuldt muret og har aldrig været under 8 grader). Der skal så sættes en dør i mellem soveværelse og garage (BD30 dør fra Swedoor er valget faldet på).

Lige nu er der fra soveværelse til garage 34,5 cm (gipsplade - hulrum - mursten). Har målt murstenen til 11 cm og vi tænker, at vi fjerne gipspladerne og får blottet væggen, så der kun er murstenene, som adskiller rummene. Hvor dyb skal karmen være. Har tænkt en 10 cm karm kan gør det og så den sidste cm laver jeg med en gerigt/liste, så der kommer en pæn afslutning. Er det løsningen?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du er igang med Swedoor, så kig på des karmsortiment. Der findes justerbare karme, der klikkes ind i hinanden som to halvdele. Dertil gerigter, der samles i hjørnerne med beslag indvendigt. Nemt og bekvemt. 


 

En standard dør i, og så inddækning ind til kanten af gipsvæg. Hvis der ikke er isoleret ud til garagen, så er det da korrekt at den sikkert ikke kommer under 8 grader. Men varmen kommer jo et sted fra.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg må jo give Uldal ret. Jeg ser lige at Erik har lavet et indlæg, som i bund og grund er det samme, som jeg skriver. Det er måske halvpebret, men resultatet til UG med kryds og slange. Din karm skal have samme mål som hele væggen. Synes du ikke selv, at det med at fjerne gips o.lign. er lidt uprofessionelt på den dårlige måde. Du kan være sikker på, at venner og bekendte vil se på det udførte arbejde med kritiske øjne og påvise hver en fejl måske uden at sige det til dig.


fase

Nu skal jeg være ærlig at sige, at jeg er rimelig nybegynder på gør-det-selv-området, så alle råd er velkomne.

Så det at blotte murstensvæggen er ikke en god ide? Selve garagen er fuldt isoleret, men der er ingen varmekilde derinde. Selve soveværelset behøver ikke være varmt, men er det en fjollet idet, så laver jeg et træskelet eller i metal og smider nye gipsvægge på. Jeg synes dog, at det ville være pænere med en ren murstensvæg, men ikke hvis det ødelægger indemiljøet.
Overvejer lige, om jeg skal kaste den ekstra tusse efter en flexkarm + flexgerigter, for enig i, at det helt sikkert vil se pænere ud, men byggeriet er også på budget!

Annonce

Vi ser frem til billeder fra før og efter gennembrydning af væg og isætning af dør.


fase

Det vil jeg gerne gøre, men I må meget gerne skrive jeres erfaringer i forhold til at blotlægge en mur og fjerne evt. isolering (tror ikke der er andet end en gipsvæg og så et hulrum, for lavede hullet rimelig lavt og der kom ikke noget isolering med ud).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis