Korkplade på væggen

Hej :) 

Jeg har været ved at lime tynde korkplader op på væggen. I Silvan solgte de mig en ekstra stærk væglim til formålet.

Men det holder slet ikke. Som I kan se på billedet så slipper hjørnerne. 

Så jeg vil høre jer kloge hoveder om I har et råd. Fx. til en stærk lim jeg kunne bruge. 


10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

enten kontakt lim eller montagelim, hvad har de anbefalet i silvan ?? 

det der kan du ikke bruge til andet en bløde materialer som tapet/væv og lign... 

dårlig rådgivning. 


Hvor har købt korkpladerne, om man må spørge?
Køb kontaktlim på spraydåse. Både væg og korkplade skal sprøjtes ind. Derefter venter du ca. 10 min til limen ikke længere er klæbrig når du berører den. På med korkpladen, men pas på: Den skal sidde rigtigt med det samme, så snart kontaktlimen klæber er du fortabt.

Kontaktlim er det bedste til kork, men brug ikke kontaktlim som spray indendørs. De fine limpartikler sætter sig overalt og samler støv. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du går til en forretning hvor de forhandler korkgulve, kan de med garanti give dig de rigtige råd.
Jeg har selv lagt flere korkgulve og har ALDRIG brugt kontaktlim. Det er ikke til at arbejde med, da det "hugger" med det samme og derved ikke giver mulighed for at skubbe den enkelte korkplade ordentligt på plads. Jeg brugte en bred tandspartel og "rigtig" korklim, så er det meget nemt at arbejde med og jeg har aldrig oplevet, at det har sluppet underlaget.
Hilsen Johnny


Johnny cnc
Hovsa!
Det var da vist en gammel tråd der er taget op igen. Det så jeg ikke før det var for sent 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis