Tagpap - Indledende overvejelser

Jeg går med nogle meget indledende tanker om at udskifte taget på mit hus fra eternittag til tagpap.

Jeg har kigget på norske Isolas Mestertekk. Det er "kun" en 1-lagsløsning, men producenten giver 15 års garanti, selv på flade tage (Mit tag er ca. 15 grader hvor det er lavest). Og hvis det kan bruges i Norges hårde klima er det sikkert også ok i Danmark.

Er der nogen der har erfaring med Isolas Mestertekk? Jeg har læst monteringsvejledningen og set deres video (https://www.youtube.com/watch?v=XvQbvp747CY). Det ser rimeligt enkelt ud. Dog skal det svejses i samlingerne. Mon det er noget, man selv kan finde ud af? Eller bør man af hensyn til montagegarantien få et tagfirma til det? Jeg kunne evt. selv lave undertaget.

Hvad koster det mon? Jeg har set Mestertekk til ca. 100 kr/m2. Undertag af brædder koster også ca. 100 kr/m2. Hertil kommer søm, koldklæber, diverse alu-profiler m.m. Et gæt vil være en samlet materialepris på 250 kr/m2.

På bolius.dk (https://www.bolius.dk/tag-med-tagpap-19004/) skriver de, at et tagpaptag koster 2000 kr/m2. Ganske vist med montering, men jeg synes det er en meget stor prisforskel. Plejer man ikke sige at en håndværkerpris som tommefinderregel består ca. af ½ arbejdsløn og ½ materialer? Så vil min egen udregning være ca. 500 kr/m2. Hvad har jeg glemt? Bolius pris er sikkert beregnet ud fra en 2-lags-løsning, men alligevel...

Hvad "plejer" et tagpaptag koste? Både med og uden tagbrædder?


Palle Dam

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der slet ingen der har indput til ovenstående?

Palle Dam

Jeg har i 2016 fået tilbud på 140 m2 2 lags tagpap med listedækning og afslutningsprofiler på mellem 90000 - 110000 kr dog eksklusiv rygningsudluftningsprofiler som jeg selv havde anskaffet. Dertil stillede jeg stillads tilrådighed som jeg opsatte.

Underlag af rupløjede brædder lavede jeg også selv.

Så det giver en m2 pris på 679 -786 kr kun for tagpap arbejde.

Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Palle Dam skrev den 01-04-2018 15:07:19

Jeg går med nogle meget indledende tanker om at udskifte taget på mit hus fra eternittag til tagpap.

Jeg har kigget på norske Isolas Mestertekk. Det er "kun" en 1-lagsløsning, men producenten giver 15 års garanti, selv på flade tage (Mit tag er ca. 15 grader hvor det er lavest). Og hvis det kan bruges i Norges hårde klima er det sikkert også ok i Danmark.

Er der nogen der har erfaring med Isolas Mestertekk? Jeg har læst monteringsvejledningen og set deres video (https://www.youtube.com/watch?v=XvQbvp747CY). Det ser rimeligt enkelt ud. Dog skal det svejses i samlingerne. Mon det er noget, man selv kan finde ud af? Eller bør man af hensyn til montagegarantien få et tagfirma til det? Jeg kunne evt. selv lave undertaget.

Hvad koster det mon? Jeg har set Mestertekk til ca. 100 kr/m2. Undertag af brædder koster også ca. 100 kr/m2. Hertil kommer søm, koldklæber, diverse alu-profiler m.m. Et gæt vil være en samlet materialepris på 250 kr/m2.

På bolius.dk (https://www.bolius.dk/tag-med-tagpap-19004/) skriver de, at et tagpaptag koster 2000 kr/m2. Ganske vist med montering, men jeg synes det er en meget stor prisforskel. Plejer man ikke sige at en håndværkerpris som tommefinderregel består ca. af ½ arbejdsløn og ½ materialer? Så vil min egen udregning være ca. 500 kr/m2. Hvad har jeg glemt? Bolius pris er sikkert beregnet ud fra en 2-lags-løsning, men alligevel...

Hvad "plejer" et tagpaptag koste? Både med og uden tagbrædder?


Palle Dam

 Dine prisberegninger er nok noget optimistiske.

Tagpappen overlapper med 10% og for at få ens liggende samlinger er der en del spild, så regn med en rulle dækker maks 5 m2.
Læg dertil trekantlister og strimler, så er materialeprisen pr. m2 i pap 400kr

Håndværkeren må heller ikke gå på dit tag uden fuldt stillads, hvilket hurtigt koster 30.000kr for et 1 plans hus.

Mht. gør det selv, så er alle de store flader nemme. Også at brænde samlinger.
Det svære er alle detaljerne som taghætter, ovenlys, og afslutninger ved hjørner, sternbrædder og trekantlister.

Selvbygger med stort S. 
Jamen for helvede…..
Ligner Thors svar i øvrigt ikke noget chat gbt genereret ævl?

Selvbygger med stort S. 
Jeg har blokeret ham og slettet indlæggene. 

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis