nogen der har erfaring med DUKA ONE ventilation?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen erfaring med Duka One?

Efter vi har renoveret soveværelse med dampspærre og ekstra isolering, virker vores fugtprocent er for høj nu og der er meget kondens på indvendig side af vinduet og altandøren. selv efter udluftning hele dagen, hjælper det ikke det store.

Derfor tænkte jeg på at få installeret sådan en DUKA One som kan skifte luften i rummet, men vil høre om nogen har andre bedre råd?

Vi har fjernvarme i huset og vi har en Samsung varmepumpe i soveværelset som vi bruger som aircondition, men ved ikke om den kunne bruges fremfor DUKA?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vedr monteringen af duka one pro 50

Så skal jeg ha smidt 3 stk i kælderen meget snart, ang el delen, er det blot at forbinde den til alm ledning med stik og så i stikkontakt 220v? 


p /p
Ved godt tråden er gammel, men hvad er jeres erfaringer efter den tid der er gået nu. Overvejer nemlig selv en i forbindelse med et kælderrumsprojekt hvor der efterfølgende skal hænge tøj.
Kasper
Jeg er stadigvæk glad for min, den har kørt 24/7 siden den blev sat op, og kørt  uden problemer, man skal bare rense filtrene en gang i mellem.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 05-06-2020 14:10:12

Jeg er stadigvæk glad for min, den har kørt 24/7 siden den blev sat op, og kørt  uden problemer, man skal bare rense filtrene en gang i mellem.

og hvad med fugten? 

 

Annonce
Vi har dem i alle soveværelser, og der er en effekt at mærke mht, fugt, der er ikke dug på vinduerne mere.
Mine kører fint, fik dig udskiftet en mortor uden problemer da den gik død
Den på badeværsuger dog enormt meget varme ud så der er koldt på badevær, så sætter nok fugten til 60% istedet for 50% som den vist står til nu

p /p
vi har fået monteret en ekstra i kælderen. Duka mini som kører konstant. Den har sænket fugt niveauet under vores trappe i kælderen med + 20%.
Vi har en Duka Pro 50 på 1 sal samt en i kælderen hvor værelserne bliver brugt til at sove i. Ingen dug på vinduerne længere. fugtniveauet ligger mellem 40-50 og det føles friskere.
Kan klart anbefale dem.
Har dog hørt at der skulle være kommet nogle nye mærker på markedet der gør det ligeså godt, til billigere penge
Kasperfab skrev den 05-06-2020 14:22:26

og hvad med fugten?

 

 Vi har aldrig haft problemer med fugt, så udelukkede for at få frisk luft.



Vi prøver igen, i morgen --
klavil skrev den 05-06-2020 16:55:39

vi har fået monteret en ekstra i kælderen. Duka mini som kører konstant. Den har sænket fugt niveauet under vores trappe i kælderen med + 20%.
Vi har en Duka Pro 50 på 1 sal samt en i kælderen hvor værelserne bliver brugt til at sove i. Ingen dug på vinduerne længere. fugtniveauet ligger mellem 40-50 og det føles friskere.
Kan klart anbefale dem.
Har dog hørt at der skulle være kommet nogle nye mærker på markedet der gør det ligeså godt, til billigere penge

Ved du hvilke mærker det er?.  

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis