Fra fliser til beton gulv i garage "støbe under bund rem?"

Hej LDS. 


Søger lidt god råd og vejledning omkring mit projekt med at få byttet mine fliser ud med et beton gulv i min garage. 

I dette projekt er der dog noget der spænder ben for mig, og det er at på grund af niveau forskelle på min grund, er der i sin tid ikke støbt sokkel hele vejen rund. Men jeg mangler ca 4m under den ene væg som der kan ses på billeder. 

Skal nu have fundet vejledning til hvordan bedst for lavet det klar til støbning.

1.  Skal jeg have noget ind inder bundremmen i form af blokke ? 

2. Kan jeg lade 50% af fliserne ligge ? Altså dem der ligger halv under remmen og halvt ud under facaden ? 

3. Skal jeg fjerne alle fliserne og lave noget ude fra ? 


Taget står monteret på stolper og der er murepap under remmen nu. 


Hvad skal min fremgangsmåde måde være ? Skal siges at jeg er ret ny i det her slag arbejde og er ikke engang sikker på om det er et arbejde jeg med fordel kan gøre selv ? 

Vil også sætte pris på en forklaring der er myntet på en nybegynder :) 


Det er ikke en garage der skal står opvarmet 24/7/365 men hvad er holdningen til isolering i gulvet ? Skal skal ikke ? 


Mvh tobias 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tobias.
Fandt du nogensinde en løsning? Jeg står i lidt samme situation.

Vh
Jeg ville grave ud under remmen, og sætte en række lecablokke rundt, tænker 10x19x49 vil være passende, lav en afstand til remmen på et par cm, så frosten ikke hæver konstruktionen, mellemrummet man du fylde op men isolering, bare du ikke pakker det hårdt.
Med lecablokke rundt kan du støbe gulvet, kommer betongulvet op over træ remmen, så sæt eks 2 cm tyk flamingo rundt.
Der er ingen grundt til at isolere gulvet, hvis der ikke skal være konstant varme på, så får du også gratis jordvarme i en stor del af vinteren.
Har en lignende konstruktion i min garage, uisoleret betongulv, 100 mm isolering i væge og loft. den er frostfri det meste af vinteren, kun ved længere frostperioner kryber frosten indendørs.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 01-05-2024 09:36:40

Jeg ville grave ud under remmen, og sætte en række lecablokke rundt, tænker 10x19x49 vil være passende, lav en afstand til remmen på et par cm, så frosten ikke hæver konstruktionen, mellemrummet man du fylde op men isolering, bare du ikke pakker det hårdt.
Med lecablokke rundt kan du støbe gulvet, kommer betongulvet op over træ remmen, så sæt eks 2 cm tyk flamingo rundt.
Der er ingen grundt til at isolere gulvet, hvis der ikke skal være konstant varme på, så får du også gratis jordvarme i en stor del af vinteren.
Har en lignende konstruktion i min garage, uisoleret betongulv, 100 mm isolering i væge og loft. den er frostfri det meste af vinteren, kun ved længere frostperioner kryber frosten indendørs.

 Tusind tak for svar! Meget brugbart og meget værdsat 👍

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis