Bedste årstid for algebehandling af tag?

Hej gutter
Jeg vil ha' alge-behandlet mit tag, med en af de der "1000-kroners-behandlinger" flere tagfirmaer reklamererer med. Det er ikke en haste-opgave, hvorfor jeg vil høre om der er en bestemt årstid der er bedre en anden?
Det er jo en behandling hvor effekten rigtig først viser sig efter flere måneder.


mvh  Jan

Hej gutter Jeg vil ha' alge-behandlet mit tag... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mon alge-rens spildevandet bliver opsamlet igen efter tagbehandling - eller løber det mon direkte ud i vandmiljøet via kloakken. ?

Jeg fandt en side som sagde at en algebehandling kan foretages så længe temperaturen skal er sneget sig over 8-10 grader og nattefrosten er væk. 


Mit normale råd er, at man skal algebehandle så sjældent som muligt, da vi jo ikke kender virkningen af de forskellige produkter, hverken miljømæssigt, eller indvirkningen på de materialer produktet påføres.

Alger skader som udgangspunkt ikke!

Nu hvor emnet er oppe   

Jeg købte sidste år, en Nilfisk skumlanse, det fungerede da bare slet ikke for mig, ikke nem at dossere algemiddelet, og i det hele taget besværlig at bruge.

Jeg blandende i stedet for algemidel og vand i en 25 liters dunk, og lod højtryksrenseren suge herfra, brugte den almindelige lanse til højtryksrenseren, og så en stige op til tagrenden, det fungerede så tilgengæld perfekt. så kan man styre blandingsforholdet helt præcist.

De proff firmaer jeg har set bruger samme system (dog en palletank inde i bilen), så derfra jeg tog ideen....



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis