Bedste årstid for algebehandling af tag?

Hej gutter
Jeg vil ha' alge-behandlet mit tag, med en af de der "1000-kroners-behandlinger" flere tagfirmaer reklamererer med. Det er ikke en haste-opgave, hvorfor jeg vil høre om der er en bestemt årstid der er bedre en anden?
Det er jo en behandling hvor effekten rigtig først viser sig efter flere måneder.


mvh  Jan

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her på min hjemegn er de lige begyndt at reklamere lokalt, så mon ikke det er en god årstid.

https://www.facebook.com/AlgeServiceJylland/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf

Skrevet af je_ns på 08-03-2017 15:33
Mig bekendt skal der være over 10 + grader, for at det virker optimalt..
Jeg venter til omkring Maj måned...

 

Jeg har lige forhørt mig om det hos et alge-firma, svaret var: "Det virker ganske fint ved omkring 5 grader. Når det udlægges i skum" 

 

Du kan næsten købe en højtryksrenser, forlængerarm og en flaske Algefri N til samme pris som mange af de der firmaer tager for en førstegangs behandling. Hvis du ellers køber det på tilbud.
Det har jeg selv gjort, og det har givet taget 1 tur. Også snart vi kommer op i tocifrede varmegrader så får det en tur til. Det er rigtig effektivt. Og det får så 1 gang om året fremover for at holde det pænt.
Skrevet af Illisher på 08-03-2017 16:25
Du kan næsten købe en højtryksrenser, forlængerarm og en flaske Algefri N til samme pris som mange af de der firmaer tager for en førstegangs behandling. Hvis du ellers køber det på tilbud.
Det har jeg selv gjort, og det har givet taget 1 tur. Også snart vi kommer op i tocifrede varmegrader så får det en tur til. Det er rigtig effektivt. Og det får så 1 gang om året fremover for at holde det pænt.

Er det Nilfisk skumlanse og Nilfisk algefjerner du bruger, hvis ja hvorlangt rækker sådan 5 liter.

 

 

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Du skal regne med at bruge 2*5 liter hvis dit hus ikke er meget lille. Vort er 124 m2 med valmede gavle og jeg bruger omkring 7-8 liter. Det er til tider på tilbud i Harald Nyborg. Ellers er der også andre (billigere) produkter, der sikkert er ligeså gode.

Lægger det også ud med en Nilfisk højtryksrenser og Nilfisk skumlansen dertil.

Jeg har nok omkring 250m2 tagflade, og div flisebelægning, så der skal nok 3x5 liter til så.
Har også kikket lidt på Kvanol, som findes i en 50% udgave.
Jeg har dog vist en dunk med noget supereffektivt (kan ikke huske hvad det hedder) men er som er som Rodalon, bare meget mere koncentreret.
som jeg mener svar til Kvanol.


Vi prøver igen, i morgen --

Så vidt jeg har fået oplyst er der kun et produkt der er godkendt i Danmark, nemlig Ecostyle. Her er det aktive stof pelargonsyre som er mættede fedtsyrer. De skriver at 1 liter passer til 200 kvm tag.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja lanceret som miljøvenlig (fedtsyre) samtidlig med at man kan læse at det ikke må ledes ud i vandløb. Hmm...
Alt er forurening hvis det kommer de forkerte steder, eller store mængder. Hvis man står ude i skoven og pisser så er det gødning, men 20 mennesker der gør det i en port i gågaden, så er det noget svineri.
Ecostyle nedbrydes må vi regne med, men det ikke sikkert at fisk har godt af inden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis