Fugt/vand på vestvendt væg!

Hej Alle og glædelig jul

Jeg har et problem. Inden på min søns værelse, har jeg nu flere gange oplevet at der nede i et hjørne af værelset kommer så meget fugt på væggen, at der liggefremer synlig vand. Det udvikler sig over en periode til noget der minder om skimmel. 

Hjørnet hvor det ses er vest vendt. 

Væggen er isoleret med isoleringsbats fra da huset blev bygget i 1968. Ligeledes er den isolering kontrolleret og skulle være helt fin.

Der bliver dagligt luftet ud, samt der sidder en loftventil. 

Sidst jeg skulle male hans værelse, havde jeg ligeldes problemer med at få malingen til at tørre i det hjørne (det var om vinteren) og måtte derfor have en varmeblæser på, for at malingen kunne tørre. 

 

Så nu kunne jeg virkelig godt bruge nogle råd til hvordan jeg kommer det her problem til livs? 

Jeg tænker at det kan da ikke være sundt for selve væggen af den kan blive så fugtig samt alle de problemer der følger med evt. skimmelsvamp. 

 

What to do??

 

Jeg har taget nogle billeder af det så godt som jeg kan. Det skal lige siges, at der ikke står noget og lukker helt for luftcirkulationen nede i hjørnet. Der er et ben fra en seng af, men som det fremgår af billedet, så er der luft imellem benen og selve væggen

 

På forhånd tak

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være nemmere og have en mening om hvis man kunne se hus hjørnet udefra fra bund til top

km
Nogle billeder af selv samme væg udefra.
Du kan have en sandfangsbrønd der lækker. Terrain fald mod huset. Utæt tagrende. Eller noget helt andet, som gør at soklen og murværket heletiden er opfugtet.
Der kan også mangle murpap mellem sokkel og mursten, så fugten kan vandre op, og opfugte muren.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også