Knækket skrue..

Bruserstang skal skiftes og f...... om ikke en af de rustne skruer knækker inde i rawplugsen. Nogen der har et godt fif til at få stumpen ud - umuligt at få fat på med en tang. (vil være ked af at flytte den nye bruserstang tll ny placering).

Ps. Jeg ved der findes en såkaldt ornepiller til knækkede bolte - findes der mon noget lign. til knækkede skruer inde i en væg. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Få fat på et venstredrejet bor, frem for et normalt højre drejet bor, så kan du bore de ud, og hvis boret får bidt hårdt nok, trækker den skruen med ud, og ellers er det bare stål og plast du skal bore ud, og så kan du "starte forfra".


 

Jeg kender godt måden at få knækkede maskinskruer ud, med jeg tror ikke det virker på montage skruer i rawlplugs. Jeg ville bore mange gange ind rundt om skruen med en lille bor, så plast i rawlplug bliver ødelagt. Så må der en lidt større plugs i næste gang. Eller en mindre inden i den større, efter at den tore er blevet klippe op så den kan give sig udaf.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for jeres input, da gav mig inspiration til løsningen. Jeg valgte at bore fugen op skråt ind på begge sider af rawplugs/knækket skrue - på den måde fik jeg hele baduljen lirket ud.
Nu er fugen fyldt op med limmørtel der blot skal tørre - så kan der bores nyt hul. :-)
Kan du ikke bore nye huller 1cm-2cm over de gamle huller? På den måde vil "rosetten" stadig dække det gamle hul. Er det fordi de sidder i en vandret fuge, kan du jo flytte den 1-2 cm til højre/venstre. Det er der alligevel ingen der opdager.

Jeg tror ikke det er til at bore ud, hverken med en ornepik, eller et metalbor. De vil bare "prelle" af på den knækkede skrue, og ramme ved siden af hver gang. Men du kan jo give det et forsøg, bare for god ordenskyld. Men jeg ville som sagt lave et par nye huller.
hvis du kan liste en proptrækker ind mellem stumpen og indersiden af rawl plug'en, kan du dreje pluggen og hive den forsigtigt ud, har s elv gjort det mange gange

 

Skrevet af Illisher på 02-12-2016 10:57
Kan du ikke bore nye huller 1cm-2cm over de gamle huller? På den måde vil "rosetten" stadig dække det gamle hul. Er det fordi de sidder i en vandret fuge, kan du jo flytte den 1-2 cm til højre/venstre. Det er der alligevel ingen der opdager.

Jeg tror ikke det er til at bore ud, hverken med en ornepik, eller et metalbor. De vil bare "prelle" af på den knækkede skrue, og ramme ved siden af hver gang. Men du kan jo give det et forsøg, bare for god ordenskyld. Men jeg ville som sagt lave et par nye huller.

Ja det overvejede jeg også men uanset hvordan jeg flyttede "vægbeslaget" til bruserstangen ville min. et gl. hul være synligt (det kunne så være dækket af ny "synlig" fugemørtel. Derudover skulle den anden holder også flyttes tilsvarende. 

Der er 3 huller i hver vægbeslag/holder - 2 i vanret fuge og 1 i lodret fuge. Men som sagt, så fik jeg løst udfordringen ved at bore noget fuge ud og kunne så lige få plugs og skrue lirket ud.   

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis