Leje pladevibrator

Jeg skal have komprimeret noget grus inden jeg støber et gulv indendørs. Jeg har i den sammenhæng ledt en del efter et sted at leje en pladevibrator jeg kan håndtere. Alle pladevibratorer jeg kan finde til udlejning vejer mindst 80kg. Det er alt for meget for mig at håndtere alene, da jeg jo skal kunne få den ind i huset og over indvendig sokler osv. Så jeg har tænkt at 50kg var maks vægt. Ved nogle herind hvor jeg kan leje en pladevibrator til at vibrere indendørs med?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker ikke at d fåes meget mindre da mindre vægt giver mindre kompressionsevne desuden er der ofte hjul til pladevibrateren så den er nem at køre med
Kunne det gå med en stamper / jordloppe?
http://loewener.dk/segmenter/entreprenoer/stampere/

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Ja det var egentligt sådan en jeg gik og overvejede. Det er ikke meget tykke lag grus jeg skal have til stampet - op til 15cm, men flere steder kun 5 cm.

Ved du hvor man kan leje sådan en?
Næh det synes ikke at være en gængs vare i byggemarkeder... Tjekket Stark, Bygma, Optimera, XL-Byg.
Men hvad med rigtige maskinudlejere, som del-pin fx?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Havde lignende behov for et par år siden. Kiggede efter brugt også.
Skulle bruge den on and off over en måned og endte med at købe en ny på omkring 55 kg i H. Nyborg til ca 2.200 kr da det vil være det billigste. Kunne altid sælge den bagefter, men valgte at beholde den. Så er jeg også fri for at haste og jage i min fritid efter at leje en maskine og stresse for at blive færdig for at kunne aflevere maskinen igen.

 

Jeg har haft lejet pladevibrator hos Silvan. De fleste er vist på ca. 80 kg. som der nævnes, men jeg mener jeg den ene gang var heldig at få noget omkring 65 kg.

Alternativt kan man købe en kinesermodeller til 2.000 kr. hos PrimusDanmark på 56 kg.
Prøv at google "pladevibrator" så vælter annoncerne frem.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Endte med at finde en privat der havde en 50kg pladevibrator som jeg lejede en dag for 80kr. Det var både noget billigere og noget bedre end det byggemarkederne havde.. Smart koncept.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis