Asfalt pirater / skotske håndværkere har ødelagt skorsten

Hej, mine forældre har desværre været udsat for nogle skotske asfalt pirater, der var hurtige til at klartre op på tage tog skrabe fugen ud på skorstenen, så det flød med puds på begge sider af den. Dele af stenen sidder helt løst så jeg kan tage dem ud nu.

Hvad er vores muligheder, og er der nogen der ved hvad det koster at få sådan en muret op? den er ca. 1 - 1½ m høj af mursten, på 1. etage, rimelig fladt tag.


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Denice på 09-09-2015 20:21

Hvad er vores muligheder, og er der nogen der ved hvad det koster at få sådan en muret op? den er ca. 1 - 1½ m høj af mursten, på 1. etage, rimelig fladt tag.

Nok en god ide at skrive hvor den skorsten befinder sig.

Er det i sverige? Er det på Fredriksberg etc.

Så kunne det jo være at nogen melder at de kan klare opgaven, og som taler dansk.

 

 

hvad er skotske asfalt pirater??? har aldrig hørt udtrykket før??
København. Skorstenen havde lidt løst puds i forvejen, men det har bare kradset rigtig meget ud.

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Annonce
Skrevet af Pizzabager på 09-09-2015 21:03
hvad er skotske asfalt pirater??? har aldrig hørt udtrykket før??

 

http://www.business.dk/industri/asfalt-pirater-haerger-nordsjaelland

lidt ala østeuropæerer

 

Hvilke prisklasse er vi i til at få en murer til at fuge en skortsten igen?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Det er nu ikke udelukkende asfaltpiraternes skyld, hvis den skal mures op igen.
Har de kun kradset fugerne ud, kan man jo bare fuge den igen, det er rigtig godt gør det selv arbejde.

Er resten af mørtlen så forvitret at skorstenen er ved at falde sammen, har de udkradsede fuger jo nok fremskyndet en opmuring en smule.

Jeg ved desværre ikke hvad det koster at få den muret om, men et gæt på 10-14000 kr er mit bud.
Den gamle skal jo pilles ned og bortskaffes, og så skal der nye sten til.
Skal der også laves en ny indækning af en blikkenslager, så løber det jo hurtigt op.

Kunne du ikke smide et billede op af skorstenes tilstand og tilgængeligheden til den. Det ville være en stor hjælp.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg forstår intet af det, er det fordi man har hyret nogen arbejdere til at lave noget arbejde det har lavet dårligt, eller er det fordi nogen bare har hærværket en ejendom for at få lov til at lave arbejdet efterfølgende??
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis