Søkort til PC - kan nogen anbefale et program til at bruge hjemme

Jeg har forgæves ledt efter et program til PC'en der hjemme med elektronisk søkort. Noget i stil med Det Levende Søkort (også prismæsigt). Det skal ikke kunne alverdens, mest til lidt planlægning og forberedelse.

Jeg kan finde diverse gratis programmer, som ikke inkluderer kort. Dem jeg har prøvet, ligner noget katten har slæbt ind, og kort er heller ikke noget af, andet end at de anbefaler "open source" - men de er ikke nemme at få fat i.

Alternativet er professionelle programmer der koster lige så meget som en plotter, og det er jeg for nærig til, når det kun er noget der skal bruges i nogen få timer om året.

Nogen der har prøvet noget der virker, uden det koster spidsen af en jetjager?

MVH
Ulf


Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ulf
Nu skriver du ikke hvilken PC,du har tænkt dig at bruge.Det er ikke alle gratis navigatios programmer der virker på Windows f.eks.
Hvis du ruller ned til: lignende indlæg, 2. kortplotter/bærbar PC,
Kan du måske finde noget du kan bruge.
Selv bruger vi :Transas iSailor,den er gratis at dovnloade,og kortene er MEGET billige, ca.150kr, så vidt jeg husker,men det er kun til Apple produkter. En iPad er måske dyr,men kan også anvendes til så meget andet,det kan en kortplotter ikke,😎
Mvh. Lotte

 

Hej Lotte,
Jeg har Windows 7 på den stationære og notebook'en, Android på telefonen og tabletten - mener ikke umiddelbart at der er det store behov for at investere i nyt isenkram:-) men ellers tak for forslaget. Prisen lyder jo ganske tiltalende på kortene og iSailor.
MVH Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Navionics til android bruger det selv og er super glad for det.

Med venlig hilsen Per.

Hej Ulf
Bruger opencpn, som måske er et af de open source du har prøvet uden kort.
Kort kan hentes på www.openseamap.org med den begrænsning at der kun er sømærker vist, ingen dybde angivelse.
Opencpn spiser i øvrigt en del kort formater så hvis du har et elektronisk søkort kan det være det kan bruge filerne derfra..
Eller tag den på farmer metoden som mig, jeg har indscannet mit papirs søkort og lavet det om til et elektronisk søkort kig på øverste indslag på min hjemmeside www.torp.cc
Mvh morten


<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis