Dalslands kanal med trailerbåd -et godt Startsted ?

Dalslands kanal og sluser og de svenske skove står på programmet.

Jeg har længe læst og undersøgt om sådan en kanal-sejlads. Til dem som ikke lige ved hvad jeg fabler om, så ligger Dalslands kanal i sammenhæng med de store svenske søer og hele Götakanalen - Dalslands kanal går mod nord - og man kommer faktisk ind i Norge på nogen af disse søer. Der er flere x 100 km søer og kanaler, som hænger sammen. Man kan sagtens bruge flere uger på at sejle rundt. http://www.dalslandskanal.se/
Det koster 2.500 kr i sluseafgifter, kan jeg lige fortælle i forbifarten - og sammen med benzin og broafgift, så koster det jo lidt penge - men overkommeligt.

Så det bliver forhåbentlig en god sommer-tur.

Spørgsmålet er:

Kender du et godt sted, hvor vi kan starte, og parkere bil samt trailer på et nogenlunde beskyttet sted - Campingplads, bådværksted, bådværft eller andet privat område. Der er nok ikke så mange banditter i Sverige, men alligevel.

Har du et godt forslag, så vil jeg tage imod med kyshånd. Jeg skal også bruge søkort - bogstaveligt talt SØ-kort endda :-) - men regner med at købe nyt deroppe i Köpmannehavn, hvor selve kanalen starter.

Alle andre gode råd modtages også.

PS - hvad med myg ?

MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok søsætte jollen i Sunneå ved Mellerud da havnen bliver brugt meget af trolling fiskere og har en OK parkering til bil og trailer. Søkort kan du låne af mig til hele kanalen.

Troels

Hej Troels

Mange tak for svar.

Dte lyder som et godt startsted - så skal jeg vel bare sætte en trailerlås på, og så står bil og trailer forhåbentligt sikkert og godt dér.

Hvis vi beslutter at stoppe turen et andet sted, så vil det også være ret let at komme tilbage til Mellerud og hente bil/trailer - Dalslands Kanalen er jo gevaldigt lang, og en rigtig "rundtur" er ikke helt indlysende.

Tak for tilbuddet om søkort - jeg skriver direkte til dig - så kan vi snakke om en praktisk løsning - der er jo langt fra Svendborg til Kolding.

MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Ja det blev Sunnanå - og en fin tur - se lidt billeder fra turen på mit indlæg her:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/200231

Det var en spændende tur - det kan anbefales!!! mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis