Sådan bruges: Skulderklap-funktionen

LDS-ånden er drevet af lysten til hjælpe hinanden. Det er vigtigt at rose hinanden for hjælp - det giver brændstof til at fortsat at bidrage!

Under alle indlæg kan man fremover se en "tommelfinger op"-knap, hvis man er logget ind. Knappen gør det muligt at give et skulderklap dvs. en anderkendelse for det rigtig gode og saglige indlæg.

Det vises i form af et ikon med et tal ved siden af, som fortæller hvor mange der har rost indlægget. Ikonet skifter til et tjektegn hvis man allerede HAR rost et indlæg (rosen kan fjernes ved at klikke en gang mere):

Formålet er at gøre det muligt at anderkende indlæg af "rigtig høj kvalitet", dvs. fagligt godt indhold, et tip der løser et problem, en god beskrivelse af en løsning osv. osv.

Ikke dermed sagt at alle andre indlæg er mindre værd. Slet ikke. Ånden på LDS er i høj grad den frie debat og den åbne form, som tit giver spændende diskussioner. Det bliver der ikke ændret på.

Men målet er, at vi sammen giver anderkendelse for de mange guldkorn, der findes i forummet. 

Tanken er IKKE, at lave en Facebook-agtig Like-funkionen som alle skal trykke hovedløst på. Det er ikke sådan, at et indlæg er "dårligt" indtil det har fået XX skulderklap.

Der kommer IKKE en tommel-ned knap. Formålet er, at anderkende det gode. At lave modsat knap vil stride imod den optimistiske tilgang vi har på LDS og nærmest opfordre til negativitet.

Husk: Et skulderklap kan aldrig erstatte, at man skriver et indlæg i en tråd. Har man noget på hjertet eller vil sige tak for et godt indlæg, er der altid bedst at vise det ved BÅDE at klikke og med et indlæg.

PS: Der er en rigtig god debat om for/imod netop denne funktion i tråden: BETA: Giv ros-funktion


Mvh. AllanE
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
👍 🤓

 

Som forholdsvis ny bruger,har jeg lige en kommentar:det ville være skønt,om de der har modtaget et brugbart tip,også ville give en respons,hvor de skriver,hvordan resultatet er blevet.Jeg ved godt,at man kan give et "skulderklap",men det fortæller jo ikke om spørgeren har fulgt rådet.

bh
Skrevet af optisana på 10-08-2016 08:22
Som forholdsvis ny bruger,har jeg lige en kommentar:det ville være skønt,om de der har modtaget et brugbart tip,også ville give en respons,hvor de skriver,hvordan resultatet er blevet.Jeg ved godt,at man kan give et "skulderklap",men det fortæller jo ikke om spørgeren har fulgt rådet.

 

Det er desværre et senarie som man ser mange steder på nettet
Ja det ville være rart med en tilbagemelding, men vi må nok se i øjnene at det ikke altid går sådan.
Det er enda sådan at man får en mail som trådstarter hvergang der sker noget i tråden, samt efterfølgende, men det forhindrer desværre ikke folk i at undlade at svare


Det er måske ikke alle nye brugere der er klar over, at vi bare er en bunke frivillige der ikke bliver betalt for at give gode råd/tips videre til andre, og at vores eneste "løn" et skulderklap eller en lille tilbagemelding på om ens råd/tip var brugbart 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg synes det tidligere har været sådan at man kunne se hvor "skulderklap"  kommer fra ved køre curser hen over. Det er tilsyneladende blevet væk ??


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du har ret! Jeg kigger på det. 


Mvh. AllanE

Hej Allan :-)

Jeg er ny bruger her   

Glæder mig til at deltage i forummet!


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis