Digital antenne.

Vi har en digital stueantenne og kan dermed se DRs kanaler. Men vi bor tæt på den tyske grænse og det må derfor være muligt at kunne fange nogle tyske (NDR, ZDF). Men hvordan gøres dette?

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt en antenne på taget , som man altid har gjort , der er ikke forskel på digital og analog antenner..........

   elektriker fra jævnstrømmens tid

idet dog du skal have fat i en UHF antenne, ikke en VHF antenne. Derudover så tjek retning og polaritet på den sendemast du vil have fat på, så antennen står så den modtager optimalt. Eller prøv dig frem. På mange fjernsyn kan du jo få oplyst signalstyrken og kvaliteten direkte for de enkelte programmer.

PS Fra det oplyste postnummer tror jeg ikke du kan trække tyske kanaler ind, måske svenske.

Ja, du skal have en ganske almindelig tagantenne, der er skåret til den/de kanaler de tyske sendere ligger på. Husk også og købe noget kvallitetskabel med et lille tab til og forbinde antennen med fjernsynet, alternativet er og montere en lavstøjsforstærker oppe ved antennen og så er tab i kablet ligegyldigt.  

Og ja, der findes kun digitalantenner i reklamenandens og andre tekniske analfabeters ordforråd. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ahh. Er flyttet til 6200 (aabenraa).
Skrevet af jbjergh på 08-12-2014 14:44
Ahh. Er flyttet til 6200 (aabenraa).

Sad også og undrede mig over det Kjøvenhavner postnummer (Sten eller Vand-løse) skulle være nær grænsen. Kunne jo have overset at den var blevet flyttet endnu en gang (grænsen). 

Du må lige have det rettet i din profil. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Hos Onkel harald kan du købe sådan en digital antenne der ligner en champignon den er super til at modtage både Danske og rigtigt mange Tyske kanaler. Og prisen er  299,00 kr. incl 10m. antenne kabel  m.m. Søg på nr. 3178

Nu bor jeg lidt tættere på en du gør, men bare jeg stiller antennen op på en stol ude på græsplænen høvler signalerne ind, men det er bedst at få den op på taget.

Som nævnt skal du have en UHF antenne og en 91 element triax antenne er en med god forstærkning , koster ca 500kr , hold dig langt væk fra harald bytborg og hans stueantenner....


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 08-12-2014 18:02

Som nævnt skal du have en UHF antenne og en 91 element triax antenne er en med god forstærkning , koster ca 500kr , hold dig langt væk fra harald bytborg og hans stueantenner....

Som Svend Høst nævner så køb en antenne med indbygget 4G filter , så slipper du for pikselering på DR1. Den fåes i Elgiganten til ca. 500 kr.

 

 

 


fase
Skrevet af Svend Høst på 08-12-2014 18:02

Som nævnt skal du have en UHF antenne og en 91 element triax antenne er en med god forstærkning , koster ca 500kr , hold dig langt væk fra harald bytborg og hans stueantenner....

Det er rigtigt at Onkel Haralds stue antenne og den lille flade "madkasse" er det rene lort !

 

Men den der ligner en champignon er altså rigtig god, fås også i en lidt mindre model beregnet til både.

Og du kan hente billedet ned uden striber eller andet skrammel.

Til de tvivlende herre, prøv den.

 

 

 

 

 

Skrevet af Håndværkeren på 08-12-2014 20:42
Til de tvivlende herre, prøv den.

 

Du er da tåbelig i dit hoved Jørgen.  Hvorfor skulle jeg udskifte mine gamle pålidelige UHF antenner med det skrammel. De gamle kan såment både Frejlev (80 km) og Thisted (13) på en gang, hvor jeg formoder din løsning vil have problemer med bare at kunne høre Thisted senderen.

De kloge ord der er sagt her omkring antenner i tråden er dem der holder i både teori og praktisk udførsel. Tvivler grumme meget på at Jørgen er klogere end almen antenneteori, især da han stadig ikke har fattet der ikke er noget der hedder en digital antenne. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis