brug af gammelt afløb til nyt badeværelse

davs til jer alle.

 

skal til at lave mit badeværelse om. alle fliser skal rives ned og nye skal sættes op. jeg er bare i tvivl om jeg må genbruge det gamle afløb der sidder i nu. når jeg river de gamle gulvfliser op skal jeg så også skifte afløbet, eller kan man bare sætte en vådrums membran over og så nye fliser.

 

her er lidt billeder af afløbet som det er nu.

 

 

davs til jer alle.   skal til at lave mit... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af EISOE på 23-11-2014 20:21

Det kan du ikke mene - du mener vel rammen til risten ?

Selve risten skal jo kunne tages op nemt.

 

 

 

Hehe en mindre fejl. Det selvfølgelig rammen til risten der limes. Risten lægges i rammen bag efter.

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

Der blev lidt navneforvirring

Den "ramme"  som du skriver skal ned plan med beton, kalder Blucher en Overdel. Den skal stikke ned  inden i afløbsrør , og  membran klæbes henover. Det er vel den pungvandlås skal sidde i.

Så henviser du til rist. Det er det blucher kalder ramme med rist. Der skal rammen sættes med flise klæb og der fuges ind imod fliser.

Risten lægges i efter fugning og rengøring, og skal ligge løst, evt fæstnes med 2 skruer.

Husk at holde lukket ned i afløbet under arbejdsprocessen,  Kommer beton, fliseklæb eller fuge ned i afløb kan det give forstoppelse


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det vil sige at jeg skal fjerne min gamle overdel og så skal jeg prime det hele og derefter skal jeg sætte den nye overdel ned i afløbet og derefter efter klæbe membran rundt om overdelen og gulvet. derefter skal jeg så bruge tætningsmasse til det hele. skal overdelen gøres fast med noget.
1. Først fjerne du fliserne.
2. Så fjerner du den eksisterende overdel.
3. Derefter hugger du nogle mm beton af, hvor den nye overdel skal sidde. Så den kommer plant med betongulvet. Og den fyldlimer du fadt til betongulvet med fliseklæb.
4. Så primer du gulvet, hen til overdelen og væggene.
5. Så sættes der strips eller armeringsbånd, til vådrum, i hjørner og kanter og rundt om overdelen til afløb.
6. så vådrumsikres vægge og derefter gulv. Ved overdel vådrumsikres der hen over overdelen. Og så der klar til klinker.

Hvis du vælger et alfix produkt kan du følge denne anvisning. Nederste anvisning på side 5.
http://www.alfix.com/media/com_reditem/files/customfield/279/f97c098f9c823806bda4df0dcdbb58b312006a82abae144a9211a9cb160492f5.pdf

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
tusind tak for hjælpen. så er det bare med at komme i gang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis