Fra 1 1/2 plan til 1 plan

Jeg har kig på et 1 1/2 plans hus fra 1971 hvor jeg vurderer at fjerne 1.salen og lave fladt tag istedet for. Husets grundplan er 150m2. 1.sal er værelser + 1 bad.

1. Vil man kunne genanvende bunden af hanebåndsspærene, sådan at stueetagen (dvs lofter, el mm) ikke berøres af hele projektet? Dvs. nedrivningen af eternittag, tagisolering, vinduer/døre, gulv, og herefter kappe spærene og så ellers bygge et tagpaptag op direkte ovenpå spærene? Eller fjerner man også loftet i stueetagen og starter derfra?
2. Nogen med et estimat over hvad et sådan projekt vil koste, såvel nedrivning som nyt færdigt tag, alt som håndværkerarbejde.



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil nok blive noget dyrere end at købe et hus der har dine ønsker. Det nuværende bjælkelag der er gulv lige nu skal forstærkes væsentligt for at kunne bære et fladt tag, og spørgsmålet vil også være om husets vægge overhovedet ville kunne bære et fladt tag. Der er lige snefaktoren du skal regne med, på et standart tag falder sneen ned af sig selv, på et fladt tag kan der ligge temlig meget sne og det er meget tungt.
Desuden skal du regne med at ved at ændre taget skal du også følge loven om mindst 300 mm. isolering i taget !
Tak for svar!

Huset er muret og alle indervægge er tunge vægge, så det burde gå mht last.
Er ret enig med håndværkeren her.

Det bliver dyrt - og står slet ikke mål med hvad du opnår.

Huset må være billigt med en perfekt beliggenhed hvis du vil lave sådan en ombygning - for slet ikke at tale om fladt tag - enten lidt rejsning på eller løftet i den ene side er bedre.

Fordi..... Min bror havde et hus fra 70-erne med fladt tag - tror det kostede ham knapt kr. 200.000,- at få det repareret på grund af vand. Han lavede så også lidt fald på taget.

Ved så godt at der er sket en udvikling - men jeg vil aldrig have et hus med helt fladt tag

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Helt uden for dit spørgsmål

Men hvis det var mig, ville jeg beholde noget af tagets rejsning og så lave loft til kip...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis