Behandling af loft

Jeg har et listeloft af profilbrædder, hvor der ved siden af et tagvindue som har været utæt, er kommet nogle grimme sorte skjolder på profilbræddrne. Specielt ned i feren på profilen. Er der nogen der har et godt råd til at fjerne sådanne skjolder? Kan det evt. fjernes med en slags trærens eller er der kun en udvej...... udskiftning.

pst
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke der er så slemt, ville jeg starte med at rengøre med grundrens, derefter slibe og så grunde med noget spærregrunder, inden du slut maler. 

Under forudsætning af din "vandskade" er stoppet, for ellers vil problemet jo hurtigt melde sig igen  

Hvis du vil bevare træet (uden at male) er det mere tvivlsom om der ikke altid vil være nogle skjolder, måske kan du lysne dem lidt med brintoverilte, men det skal gøres forsigtigt og kun på det "farvede". 

Held og lykke med loftet. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg får for øjeblikket lagt nyt tag og nye velux vinduer, så "vandskaden" er stoppet. Listeloftet er ubehandlet og har gennem årene fået en mørkere "patina" og ifølge min bedre halvdel skal det forblive sådan. Jeg prøver for øjeblikket om en 10% brintoverilte kan lysne lidt på de sorte aftegninger, men jeg har mest lyst til at efterbehandle med en gang PanelHvidt. Ifølge en medarbejder ved den lokale Bygma er det ikke nødvendigt at vaske loftet af først, mmmeeeennn........ kan det nu passe

pst
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har brugt det dersens panelhvidt i vores tidligere hus

Det kan godt være at jeg er krakilsk, men er du vimmer noget juks at arbejde med
 
Hvis ikke du er meget påpasselig så kan man se penselmærkerne i det færdige resultat, og er det et stort loft (eller i mit tilfælde skråvægge der gik til gulv) ja så kan man kun tage 2-3 brædder i hele længen af gangen, med det resultat at man har gået en maraton inden han har fået malet et rum.

Jeg valgte at vaske det ned med en heftig gang salmiak, men der havde også boet en cigar ryger før vi overtog huset, så deeeet  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af pst på 10 maj 2013 16:19
Jeg får for øjeblikket lagt nyt tag og nye velux vinduer, så "vandskaden" er stoppet. Listeloftet er ubehandlet og har gennem årene fået en mørkere "patina" og ifølge min bedre halvdel skal det forblive sådan. Jeg prøver for øjeblikket om en 10% brintoverilte kan lysne lidt på de sorte aftegninger, men jeg har mest lyst til at efterbehandle med en gang PanelHvidt. Ifølge en medarbejder ved den lokale Bygma er det ikke nødvendigt at vaske loftet af først, mmmeeeennn........ kan det nu passe


Nej, det kan ikke passe.

Endnu et ekspempel på at en lokale byggemarked mand bør holde sig fra at rådgive omkring bygge relateret opgaver.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også