Hvor skal jeg købe træpiller henne?

Ja, hvor har I gode erfaringer med at få leveret piller fra? Det skal være til en Ecoteck Monica træpilleovn, altså snakker vi 6mm.

Er selv i gang med at få taget livet af en palle fra Stampemøllen - dem kan jeg ikke anbefale, så hvad vil I anbefale mig, næste gang jeg bestiller?

Mvh

CHRiSTiMSeN
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gå ind på stokerpro.dk.

Der er et helt afsnit om de forskellige steder der handler træpiller og kvaliteten på både piller og forhandler.
Ok nu er jeg fra Sjælland så ved ikke så meget om hvad der findes i Jylland.

Og ved heller ikke om samba træpiller sælges i 6mm, men jeg ved at jeg røre ikke samba træpiller mere, har prøvet dem for første og sidste gang.
Mine er 8 mm i pillefyr og de stinker af gnu, støver og asker som man tror det er løgn, og de brænder så hurtigt at fyret er tæt på tilbage brænd.
Du kan da dreje ind til mig og få en sjat 8 mm træpiller fra Danish Agro med til at prøve.
De lugter ikke af gnu, selv om jeg da ikke er helt sikker på, hvordan en sådan fætter lugter!
De lugter mest af alt af træ og støver ikke alverden og jeg har ikke tilbagebrand i min stoker.

Med venlig hilsen
ktm

 

Har heldigvis kun 8 sække tilbage, regner med her en af dagene og hente nogle hos den lokale pille pusher og så blande det skrammel op med de nye.
Gnu lugt er vel næsten det samme som hund igennem mødding på en varm sommerdag.
Annonce
kan anbefale lava piller fra energi7.dk, dem har jeg igen problemer med. har efter hånden kørt nogle ton igennem min twin heat,(er ikke det samme som en pille brænde ovn)
Barlienk fra absoluttræpiller.dk Det virker fint. Transporten fra Tyskland arrangerer du selv med en dansk fragtmand. Pris ca 1900 pr tons i sække

vh
Anders
... Og det er så i overkanten for barlinek. Pille-madsen sælger - på en go dag fra 1550 til 1650 pr pl.

 

Uldal madsen-biobrændsel er ved at lukke ned, talte i tlf. med ham i forgårs- Han har så også kun 896 kg/palle, men har vist ikke mere tilbage i sække.

Jeg har god erfaring med Ramme Træpiller, Velux/Tasmark pillen. Lugter af træ og så er der 1000 kg/palle.
jeg gør det jeg køre rundt til en engang imellem og køber et par sække ved forskellige.

prøver dem af og køber et par paller hved den der er bedste. så når de er brugt køre jeg lige en tur igen og finder bedste og køber to paller ved dem igen..

Lige pt får jeg fra mollerup mølle på mors, det er super fine. fik dog 20 sække af en anden slags. det var næsten savsmulg.. men næste gang jeg var der henne var det igen de rigtige iorden piller jeg fik..
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis