Kan man slibe sværdet på en hækklipper

Hej 

Jeg har en elektrisk hækklipper hvor sværdet er blevet noget sløv så det nærmest bare maser grenene over. Kan man selv slibe sværdet på sådan en så det bliver bare lidt mere skarpt igen og hvilket værktøj skal man så bruge? 



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Carsten Murer

Hvis du vil/skal slibe din hækkeklipper skal du nok hen et sted hvor de har en plansliber eller en fræser, så det kan næppe betale sig at få den slebet hvis en maskinfabrik skal have en timeløn for ulejligheden.

Jeg v ed ikke om man selv kan slibe sådan en' med en carbarundum-sten (har aldrig forsøgt) men tror ikke det vil blive godt.

Har du i-øvrigt forsøgt at spænde den en anelse sammen, det kunne måske være en løsning som hjalp lidt på problemet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Du kan godt file/slibe tænderne, som når man filer en sav.
Så skil den ad, og få den renset af, for belægninger, filet/sleben på tænderne, smurt og lagt sammen.
Hvis du får den plansleben, risikere du der fjernes for meget materiale, så den bliver for slasket.
(det har en tidligere kolega, været ude for)

mvh jens
Tak for det. Er det en speciel slags fil man skal bruge eller bare en til almindelig metal?
Ja, bare en ganske alm. fil. Men brug en, der ikke er for grov, så går det bedst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis