Isolering af gulv i skur? Eller?

Hej,

Så nærmer foråret sig - og frosten er gået ud af jorden. Så jeg skal til at videre med mit skurprojekt.

Kort sagt er noget ala
Stabilgrus -> 150mm styrolit -> Dampspærre -> Lidt afretningssand -> 40x40cm betonfliser

Jeg er dog i tvivl om det vil fungere... det skal siges at det er tanken der installeres en el-radiator - så det er årsagen til isoleringen. Vægge + loft bliver ligeledes isoleret med 100mm.

Men vil det fungere med betonfliser? Eller er der alternativer (uden jeg skal støbe). Og så er jeg faktisk i tvivl om dampspærren i gulvet skal placeres under eller over gulvisoleringen? Hvis man gør som i vægge og loft er det jo den varme side (men synes jeg har høre andet - men det er vidst i forbindelse med man støber.).

På forhånd tak for hjælpen
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor varmt regner du med der skal være i rummet?, hvis det bare skal være frostfrit kan jeg ikke se nogen grund til hverken isolering eller dampspærre i gulvet, uden isolering virker jorden i forvejen som en mindre opvarmning når det er frostvejr.

hvis der skal varme på 24/7 til stuetemperatur, så er dampspærre muligvis en god ide, selvom der ikke rigtig er noget i gulvet som er nedbrydeligt af fugt.
Det er lige så meget for ikke at få fugten ind i skuret... og ødelægger de ting der er inde i skuret, at jeg tænker på dampspærren.

Men vil fliserne kunne ligge stabilt ovenpå flamingopladerne? Og I så fald skal det være G60, G80 eller G150?

Hej
Jeg er ude i et projekt meget ligende sit, og min plan er at støbe besongulv, tror ikke på fliserne bliver liggende ovenpå isoleringpladerne.

Hvad har du tænkt dit mht tag?
Hej fdlg,

Jeg er faktisk delvis færdig - det er faktisk kun gulvet og isoleringen af væggene/taget jeg endnu ikke har lavet

Jeg har lavet taget med T1 Spærtræ 45x145 som er lagt over topremmen. Ovenpå disse har jeg lagt rupløjede tagbrædder, derefter 2 lag tagpap (underpap og overpap). En relativ dyr løsning må jeg nok indrømme - men jeg havde ikke lige tjekket hvad det ene kostede i forhold til det andet Jeg synes blot tagpap var pænt

phpgeek>
ok vi har flat tag på huset og skuret kommer til at stå opad huset så det skal også have flat tag, men ville gerne opsamle regnvandet så tagpap er vist ikke så godt til tomaterne....

Hvor stort er dit skur? Mit skal være 3/4 x 4,5. Jeg har et indhak i huset som jeg vil "udfylde" men ved ikke om 3x4,5 bliver for lille så overvejer at lave det 1 m bredere end huset
Hej,

Det er 3,55m*5,55m udvendige mål

Hvis du skal have flat tag har du nok begrænsede muligheder omkring valg af tag... så er det vel nogle trapetzplader af den ene eller anden art du skal ud i (ellers skal du have rimelig meget hæld på). Jeg valgte netop tagpap pga. jeg ikke ville have alt for meget hæld på taget


Ok så er det jo næsten samme størrelse:-) Hvad har du brugt på det? Hvor du lavet det hele selv?

Ja det er det nok... kan være jeg skal undersøge om tagpap virkelig afgiver nogle farlige stoffer...
Ja, alt er lavet af mig selv Det er mit første "rigtige" gør det selv arbejde - så der har været meget learn-by-trying... Har fået lidt hjælp da jeg skulle få bundremmen i vater til at holde osv... og råd fra naboer mv

Kan se du kommer fra Køge - så kan anbefale du handler i Lavpristræ - generelt synes jeg de har været rimelige (man skal dog selv finde det træ frem man skal have - da der også er den del skidt imellem).
Ok det er også mit første større projekt, men jeg regner også med at få brug for lidt gode råd...!

Dem havde jeg faktisk ikke selv tænkt på så mange tak:-)
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis