Nyt hus - kvadratmeterpris?

Hej alle

Jeg har søgt lidt rundt, men har ikke kunne finde noget der besvarer mit spørgsmål nedenfor:

Hvad skal man regne med,at kvadratmeterprisen for nybyggeri lægger på i dag?

Følgende forudsætninger:

Hus ca. 160 kvadratmeter

Rimelig standard byggeri, uden ret mange skæve vinkler og store vinduspartier

Jordvarme anlæg - alternativt forsynet med el fra sol-energi

Gulvvarme

Klinker og trægulv i hele huset

Standard mursten

Standard tagsten

Muligvis træ-alu vinduer - afhænger af prisen

Der vil blive entreret med lokale håndværkere og altså ikke en totalentreprenør som dem der findes på nettet. Det har en række fordele ja, men jeg ser nok lige så mange ulemper. det er en anden diskusion

Jeg kunne så godt tænke mig at høre om hvilke prisleje vi lægger i pr. kvadratmeter for følgende 3 senarier.  Mit skøn er sat i parentes på hvad jeg regner med (håber på) det koster. Alle priser ekskl. grund og tilslutningsafgift,

Pris pr. kvadratmeter?

(14.000 kr/m2)

Pris pr. kvadratmeter for alt udvendig arbejde + diverse lovpligtigt  - herunder nævnes murerarbejde, taglægning, vinduer + døre, klinker indvendig, elarbejde, vvs arbejde.

Vi udfører selv alle indvendige vægge, malerarbejde, trægulv, lister, køkken osv.

(12.000 kr/m2)

Pris pr. kvadratmeter for alt udvendig arbejde + diverse lovpligtigt  - herunder nævnes murerarbejde, elarbejde, vvs arbejde.

Vi udfører selv alle indvendige vægge, malerarbejde, trægulv, lister, køkken, taglægning, vinduer + døre, klinker indvendig osv.

(10.000 kr/m2)

Er det helt galt eller kan det gøres endnu billigere?


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej alle Jeg har søgt... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for de fine inputs- Halmhus bliver det nok ikke til, selvom jeg synes ideen er god

Meget fint indlæg wezio - takker.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej erfaland..
Faldt lige over dit "gamle" indlæg...
Kunne godt tænke mig at høre hvad det hele blev til... Og hvilken m2 pris du landede på..
Vi skal til at bygge sommerhus og lave så meget som muligt selv... Men det bliver med top isolerede vægge, tag, gulv og vinduer.
Vi regner og tjekker priser...
Det bliver på 90 m2 og uden vinkler og sådan..
Den ene søn skal lave træskellet og selve tagkonstruktionen.
Soklen skal en kollega hjælpe med.
Den anden søn skal lave alt el..
Så de dele får vi til en ok pris.
Men håber du ser det her for er blevet nysgerrig..

Mvh
Helle

Så blev der bygget sommerhus.. Med lidt hjælp...
www.bygselvpirken.dk
Hej HTC

Ja, det gik sådan at planerne ændrede sig og vi ikke kom igang med nybyggeriet.

Skulle jeg bygge i dag ville jeg nok vælge et træhus i sådan et samlesæt - de er rimelige ift. pris.

Min far og mor byggede selv murstenshus med bærende trævæg.

De havde murer, VVS og El på opgaven. REsten lavede de selv. DE endte så vidt jeg husker omkring 6000-7000 kr/m2.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Jammen øv du ikke fik bygget..
Lyder som en fin pris dine forældre byggede for.. Vi vil prøve at gøre det billigere, men det skulle også kunne lade sig gøre, når vi ikke skal ha murer på, og det er et sommerhus.
Vi sætter non wood plaker på.. Så skal vi ikke male..
Takker for svar

Så blev der bygget sommerhus.. Med lidt hjælp...
www.bygselvpirken.dk
Det gjorde de i 2008. Så det er selvfølgelig nogle år siden, så der er selvfølgelig nogle prisstigninger på materialer etc. siden dengang, men tror det er minimalt. Et par procent.

Lyder som en go idé med vedligeholdelsesfrie planker

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Skrevet af Htc på 29-03-2015 23:23
Jammen øv du ikke fik bygget..
Lyder som en fin pris dine forældre byggede for.. Vi vil prøve at gøre det billigere, men det skulle også kunne lade sig gøre, når vi ikke skal ha murer på, og det er et sommerhus.
Vi sætter non wood plaker på.. Så skal vi ikke male..
Takker for svar

Husk at tjekke lokalplaner for området - der kan være krav til materialevalg og farver i kystnære områder.

I Vejers, hvor mit ligger ( kystnært ) er der ikke frit slag - men ret skrappe regler for disse ting.

f.eks. må taget ikke være sort - det er der så en del,der er efterhånden som der er blevet skiftet tag - og det bliver der nok ikke gjort noget ved. Men som nyt ville jeg undersøge det.

Ude ved os skal farverne også være afdæmpede - det må f.eks. ikke være gult.

Der var en, der havde malet sit træhus gult - det var så kun en enkelt sæson - næste sæson var det en mørkere jordfarve.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hejsa

Lokalplanen siger sort, grånuancer og jordfarver.. Og det er heldigvis lige efter min smag 👍 men ja man skal være obs... Også på byggehøjde og afstand til skel og sådan..

Hilsen

Så blev der bygget sommerhus.. Med lidt hjælp...
www.bygselvpirken.dk
Kom til at tænke på denne tråd.. Der er vist en del spørgsmål om priser pr m2...
Vi har nu bygget sommerhus - dog efter byggerelementet 2010 som for helårshus gældende regler... Så top isoleret..
Har lavet en hjemmeside med vores projekt, hvis nogle ku være interesseret.. Vi har selv lagt voldsomt mange timer i det, og har derved kunnet lave huset til en meget billig m2 pris..
Der er endvidere luft til vand varmepumpe, papiruldsisolering (næsten dobbelt op), 3lags vinduer og døre, beklædt med fiberbeton Shera plank, alarm osv. m2 prisen er inkl. grund...
Så kig med hvis I har lyst... www.bygselvpirken.dk
😉

Så blev der bygget sommerhus.. Med lidt hjælp...
www.bygselvpirken.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også