Træpilleovn. Bauhaus.

Jeg har lige investert i en pilleovn NB-PS 6kw fra ovennævnte varehus, Instalerede den igår jeg har startet den op 2 gange og nu vil den ikke køre mere, den forventilere, trækker piller ind men vil ikke tænde pillerne,  efter ca. 10-12 min. slukker systemet ned igen.
det måske er tændingsmodulet der ikke virker eller starter op som det skal, ville lige høre
om der skulle være nogen her på LDS der har erfaring med sådan en,  hører jeg gerne fra jer.

 


Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne også være dine piller der er for fugtige !
Der er mange ting der kan være årsag til at den ikke tænder op.
Endten trækker den for meget luft ind eller så er det som Håndværkeren nævner dine piller der er fugtige.

Jeg kender ikke overnævnte pilleovn, men princippet gælder for de fleste inkl. min egen Baby Flame.
Når din ovn lukker ned - er fyrfadet så varmt og ser nogle af pillerne brændte ud? Hvis ikke er det dit gløderør der er defekt.
Det kan også være at der simpelthen er for mange piller der ryger ned i dit fyrfad - dette burde du kunne indstille via en menu.

Ps. hvis du får gang i den skal du huske at lufte ud imens den kører og helt opholde dig så lidt som muligt i det område den kører lige de første par gange den er tændt.

EDIT: Læste lige indlægget igen og så at du har haft den oppe og køre 2 gange.
Husk at rengøre den når du har brugt den - min egen pilleovn nægter selv at starte hvis ikke jeg har støvsuget den for aske og løse piller.
Som allerede skrevet; Hvis ikke ovnen tænder, er det enten træpillerne der er fugtige (?) eller tændstaven der ikke tænder.
Eftersom det er en helt ny ovn under garantien, så er der kun en vej og det er at tage fat i leverandøren.

Hvis det havde været en lidt ældre ovn ude af garantiperioden, som f.eks. min egen 4 år gamle MCZ Vega, skal jeg hilse og sige, at den i en snæver vending med defekt tændstav kan tænde ganske glimrende ved brug af tændbriketter. Skal anbefale de billige fra Netto :-)
Hej 54jensen
Fandt du ud af hvad der var galt? Jeg har samme Pilleovn og præcis samme problem,
Så vil meget gerne høre hvad du fandt ud af 👍

Steiness
Steiness@ , det er jo længe siden at jeg startede denne tråd, det var tændstaven der var kaput, jeg havde ovnen i et par år, den blev ved med at gå i stykker, så til sidst forærede jeg den væk. ( billig ovn fra BAUHAUS )


Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

Annonce
Øv 😉

Jeg har kæbt et dødsbo hvor denne ovn står.
Kan du huske hvor du købte glødestænger ? Og evt hvad de koster?

Steiness
Det er ofte effekten der er sat for høj - derved brænder el-tænderne hurtigt af. Denne her billig el-(U)tænder passer forbavsende godt til de fleste pillefyr og pilleovne. http://www.hedestoker.dk/pillefyr-scotte_og_woody_reservedele.html
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis