Tag på buet spær af stål

Hej LDS.

Håber I kan hjælpe.

Jeg har vil have almindelige trapezplader på min carport af stål. Spærrerne på carporten er lavet af 3mm tyk stål og har en spærvidde på 1m. Jeg vil gerne bruge nogle taglægter da jeg herved nemt kan påmontere trapezpladerne. Men jeg er i tvivl om hvordan jeg lettest kommer til at gøre taglægterne fast på spærrerne - da jeg simpelthen ikke tror at en enkelt skrue igennem taglægter og ned i spæret kan holde taglægten fast.

Håber I eventuelt har en idé?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spær med spændvidde på 1 meter?
Hvad skal lægterne gøre godt for?

Du kan ikke bøje trapezplader - på den "forkerte led"

Mere forklaring skal der til. :o)
Ja, selvfølgelig. Spærrerne sidder med 1 meters mellemrum. Taglægterne var i mine øjne det letteste at befæste trapezpladerne på, da jeg på et tidspunkt vil have tagpap på. Jeg ved godt, at man ikke kan bøje trapezpladerne på den forkerte led, men til gængæld kan man vel vende dem om eller prøve at bue dem. Højden på det højeste punkt på carportens spær er 2,20m og i siderne er den 2,00 m - Carporten er 3m bred. Så det vil altså sige at trapezpladerne skal bues 20 cm på ca. 3m på den forkerte led, det må da næsten kunne lade sig gøre.
Men spørgsmålet er hvordan jeg gør taglægterne fast på spærrerne af stål?
Jeg tvivler meget på at trapezpladerne kan krummes selv om det ikke er meget der kræves. Men måske findes en velegnet type.

Hvis spærene er runde rør må det være muligt at gøre lægterne fast med kabelbøjler.
Som disse;
http://www.elvvs.dk/category.1752.article.14947
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis