superwood kontra hardiplank?

Hej....

Vi bygger hus, og vores tømrer skal nu til at tage fat på garagen... Ifølge vores arkitekt og beskrivelserne, så står der at garagen skal opføres i superwood... 
Vores tømrer har så lige gjort os opmærksomme på at dette ikke leveres malet, og vi selv skal stå for denne del, han foreslår så hardiplank i stedet, da det kan spare os tid og vi kan købe det farvet... - Men vi ved intet om fordel og ulemper og om han siger dette for at "spare" ham penge, hvilket vi lige har oplevet med de vinduer han ville bestille hjem til os... Her gik han udenom beskrivelsen, og vi måtte kæmpe for at han bestilte de oprigtige, men dyre vinduer til os, hvilket betyder at vi nu er oppe på en lang leveringstid hen til uge 48... Men de er så bestilt, men ved bare ikke lige hvor meget tiltro vi til ham efterhånden, så derfor spørger jeg lige herinde..... ? 

Håber i kan hjælpe med fordel og ulemper... Garagen skal være sort, og huset bliver pudset op i hvid, moderne byggeri... 

Vi ønsker det pæneste resultat, og det må meget gerne være så vedligeholdelses frit som muligt..

Gælder mig til jeres svar, da vi gerne skal i gang med den garage med det samme...

;-)
Hej.... Vi bygger hus, og vores tømrer skal nu... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til den kvindelige nybygger.

Lige for at opsummere lidt.  Så koster det ca. det samme for tømreren at sætte den en eller anden beklædning op. 
Så det er mest op til Jer selv, og hvad I bedst kan lide. 

Ved Superwood kommer I til at skulle male det efter det er opsat, og løbende.
Ved Hardiplank kommer i måske til at ville vaske det rent, når i syntes det trænger til det. 

Nu er vi mest vant til at arbejde med Ivarplank, (en anden fibercement plade) men udfra det ville jeg også selv vælge fibercement pladen.

I kunne jo også overje Cedertræ - en del dyrere hvis det købes på trælasten - men noget kønnere - og naturtræ ;-)

Jeg satte det op på mine gavle fordi jeg fik et godt tilbud fra Koluda - samme pris som Hardiplank - kan være han har mere endnu.

Han havde ihvertfald meget da jeg købte mit i foråret ( til ca. halv pris af tømmerhandelens pris ) kr. 9.000,- for 50 m2 leveret.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Men det skal jo osse males og vedligeholdes - sort - i dette tilfælde.
Ja, men ikke lige så tit som Ivarplank - hardiplank skal vaskes ned.

Jeg ville vælge træ, det holder sikkert også længere end disse "vedligeholdsefrie" produkter.
tak for svar allesammen... lidt forvirret lige umiddelbart, men rigtig mange gode svar og hurtigt... :-) tror umiddelbart vi hælder til hardiplank, men ved ikke lige helt...

Der findes ikke et materiale der er gennemfarvet og som holder længe...? Det gør umiddelbart ikke noget hvis det skal vaskes eller males en gang imellem... Det vigtigste er at vi får noget der holder og ikke bliver skævt eller noget i den duer, men også så nemt som det nu kan blive...

Cedertræ er fantastisk smukt, men vi har jo sorte vinduer, hvidt hus, og så tror jeg bare vi gør det bedst ved at holde garagen i sort eller i en facade-belægning (plade) i grå...
Annonce
Hehe.. Nogen gange kan man godt blive mere forvirret end man var i starten når man stiller et spørgsmål i dette forum ;-)

Mvh Mærsk

Det er spørgerne jo selv ude om.

De kan bare lade være med at stille no'en svære spørgsmål. :o)
Skrevet af hpox på 03 nov 2011 21:46
Det er spørgerne jo selv ude om.

De kan bare lade være med at stille no'en svære spørgsmål. :o)



Mvh Mærsk

Brædder af genbrugsplast kunne også være en løsning... Ingen mos eller alger - ingen maling - ingen vedligehold

Mine gavle på i alt ca. 38 kvm. er ikke andet end ca. 1.200,- dyrere end hvis jeg bruger profil lærk fra Stark.
Der skal ikke købes meget Gori før disse penge er brugt...!


Tag et kig på: www.rubaek.dk

Gør det selv, når det skal gøres ordentligt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også