Kommer der snart afgift på brændeovnen??

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er slut med den billige varme. Regeringen har fundet ud af at der er penge og hente!


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så må der gøres som med dieselbilerne. Et partikkelfilter i skorstenen. Og dem som ikke har et skal betale en årlig afgift.
Skrevet af BaskerDK på 26 okt 2011 13:28
Hejsa

Problemet med den kampange som man lige har skudt igang er at de tal man vælger at bruge er fyldt med fejl og disse fejl er flere gange påtalt af flere andre forskere, men desværre lader det til at miljøstyrelsen kun gider læse de papire de får fra den private foreningen Økologisk råd som gerne ser vi alle undlader at have alle former for private fyr og brændeovne.


Hej Jesper

Kan du give link til "disse fejl" samt hvilke forskerne som er uenige med den øverste myndighed på området ?

Jeg ikke det mindste i tvivl om det faktuelle i at Brændeovnen er Danmarks mest forurenede opvarmningsform det oplever jeg jo jævnligt i mit lokal område og så står det tydeligt dokumenteret på Miljøstyrelsens hjemmeside med links og referencer.

Jeg vil meget gerne vide mere især hvis min opfattelse er helt forkert! Men det skal være baseret på andet end løse udtalelser.
Jeg har deltaget i en del debatter om emnet, heri fora og andre steder (ing.dk) Og støder hver gang på "branche" folk som lystigt afviser MS ekspertise, men nogen seriøs dokumentation eller fakta mangler jeg endnu at se.

Hvem vil menig mand tro på når der ikke er fakta på bordet:
"Økologisk råd"/Miljøstyrelsen eller Producenter/Folk fra Brændeovns branchen ?

Så du må meget gerne svarer med nogle links eller referencer der er til at komme til.

På forhånd tak

I am so full of it.....

Skrevet af Jano59 på 26 okt 2011 13:55


Hej Jesper

Kan du give link til "disse fejl" samt hvilke forskerne som er uenige med den øverste myndighed på området ?

Jeg ikke det mindste i tvivl om det faktuelle i at Brændeovnen er Danmarks mest forurenede opvarmningsform det oplever jeg jo jævnligt i mit lokal område og så står det tydeligt dokumenteret på Miljøstyrelsens hjemmeside med links og referencer.

Jeg vil meget gerne vide mere især hvis min opfattelse er helt forkert! Men det skal være baseret på andet end løse udtalelser.
Jeg har deltaget i en del debatter om emnet, heri fora og andre steder (ing.dk) Og støder hver gang på "branche" folk som lystigt afviser MS ekspertise, men nogen seriøs dokumentation eller fakta mangler jeg endnu at se.

Hvem vil menig mand tro på når der ikke er fakta på bordet:
"Økologisk råd"/Miljøstyrelsen eller Producenter/Folk fra Brændeovns branchen ?

Så du må meget gerne svarer med nogle links eller referencer der er til at komme til.

På forhånd tak



 

Vil lige få min chef til at grave alt frem igen der ligger mange timers arbejde i at læse alt det matriale der er lavet om emnet.

Og ja fyre man ikke rigtigt i sit fyr eller brændeovn fourener det men det er en brøkdel af de tal de kommer frem med da intet i de raporter jeg til nu har læst fra Økologisk råd har medregnet den partikkelforurening som kommer luftbårrent fra østeuropa


 




 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Har selv certificeret brændeovn, og tænder op med toptænding. Bruger ikke diverse obskure materialer men udelukkende rent løv og nåle trø. (så er glorien pudset)
Vi bruger brændeovnen lejlighedsvis og ikke hver dag, pga. arbejdstider osv.

Hvilken afgift skal man så betale hvis ikke det er en primær varmkilde, men sekundær? Hvor stor en administration skal der til for at kontrollere dette?

Lidt provokatorisk; Når man nu bekymrer sig om det antal der dør pga. tobaksrygning og brændeovne, hvorfor så ikke forbyde dette? Så sparer vi liv!!! , men der kommer til gengæld ikke penge i statskassen!!

Forbyd store brændstofslugende biler, lav motorvejenes yderste spor om til biler med mere end én person, osv. osv.


 

Jeg ville som pensionist godt nok blive grov ke-aet hvis jeg skulle til at betale afgifter for at bruge min primære varmekilde, i øjeblikket en CE certifikeret Varde brændeovn.
Jeg har købt en pille brændeovn som skal opstilles i foråret, grunden til at jeg venter, er at der muligvis skal nyt tag på huset og at jeg så vil have en muret skorsten.
Derfor bliver der  fyret med træbriketter denne fyrings cæson
Annonce
Hold nu lige fast i at dette selvbestaltede Økologiske Råd, som er ude med dette forslag, blot er en samling gamle hippier uden anden legitimitet, end at vi andre kunne lave et tilsvarende Super Økologisk Råd, der ville plædere for at vi skulle have et årligt tilskud til at fyre med brænde, på f.eks. 12.000 kr., fordi det ville nedsætte behovet for farlige, kulfyrede kraft-varmeværker.
Lav en gruppe, og giv denne gruppe et flot navn, og man bliver taget alvorligt af underfrankerede politikere.
Verden vil bedrages.

Med venlig hilsen
ktm

 

Verden vil bedrages, og det går du så bare lystigt i gang med?

Miljøstyrelsen må da vel antages at være kompetente folk uden økonomisk afhængighed. Under alle omstændigheder så kan man ikke tage producenter og leverandører af brændeovne/tilbehør til disse seriøst da deres levebrød rammes hvis der kommer reguleringer hvilket der nok desværre ikke gør (du ved mennesker og ild...)

For tyndt bare at forkaste viden fra fagfolk fordi det passer bedst i ens verdensbillede eller behov, du må da i det mindste linke til noget viden eller information som kan bevise din påstand om at MS misinformerer!

Den nuværende faktuelle viden står helt fast!
Det kan godt være at dødstallene er gisninger, det er måske ikke 200, men 400 der dør, eller måske "kun" 77 og det er svært at skelne mellem de forskellige forurenings kilders skader, tallene kan være højere eller lavere.

Uanset dette så er der absolut ingen tvivl om at brændeovne er Danmarks mest forurenede opvarmningsform! det har intet med evt. dødstal at gøre men ganske simple faktuelle målinger, det kræver hverken gæt eller gisninger, det er bare at stikke målesnablen ind i skidtet.

At kalde folk for hippier og så videre giver dit indlæg er sært træk af en gammel mand i hullede underbukser, langt ude på landet som bare tryner sine personlige underfrankerede holdninger ud i ethvert fora han deltager i
(ej det gas....naturgas)
Du skal da bare fyre den af for vildt derude i 4540 det genere nok ikke nogen alligevel.

Med Kærlig Hippie Hilsner
Jan

I am so full of it.....

Det økologiske råd er ikke de eneste der er begyndt at røre på sig ang. brændeovne. Ida Auken var i aftenshowet, tror jeg det var i mandags. Hun skulle vise danskerne hvordan man skulle fyrre rigtigt i deres brændeovn. Når først det når op på politisk plan så er det fordi der er penge i det.
At brændeovne sviner er der ingen tvivl om, og at kalde det Økologiske råd for nogle hippier, som en negativ ting er helt forkert. Det er sært så mange danskere der kan retfærdiggøre det de tror på med alle mulige bortforklaringer. ????? Se for faen objektivt på tingene.


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Ja men så gå ind og undersøg selv, hvem Det Økologiske Råd er!!
Det har intet som helst med Miljøstyrelsen at gøre. Det er en ganske privat, selvbestaltet gruppe, der har fundet på en fint navn, og nu klåger de i alt med miljø ud fra politiske holdninger og ideologier.

Citat:
gammel mand i hullede underbukser, langt ude på landet
Citat slut!!!
Nå du har også læst Hermansens fornøjelige klumme på B.dk?? :-))))

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja ja, men Miljøstyrelsen tror jo på dem, så er der vel ikke noget galt i at tro på dem også???
De er jo myndigheden på området, så jeg tror mere på deres holdninger end min egen bedømmelse af Økologisk Råd.

Det er jo slået fast af MS at Brændeovnen er den mest forurenede opvarmningsform i DK, så er jeg i øvrigt ligeglad med Øko råd.


Hermansens:
Hehe, ja jeg bemærkede den med "underfrankering" satsede lidt og lagde 2+2 sammen ;-)

I am so full of it.....

Der er yderligere 57 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis