Kommer der snart afgift på brændeovnen??

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er slut med den billige varme. Regeringen har fundet ud af at der er penge og hente!


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

77 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har hørt og set meget om vores brændeovne, men jeg vil mene at de tosser der sidder og laver den slags love ikke selv ejer en brændeovn, men bor i en stor dyr lejlighed eller et stort hus med oliefyr. Nu skal vi lige kanøfles lidt igen. Nu ved jeg godt at vi ikke må skrive om politik her på LDS. men jeg frygter at den regering vi har nu vil komme med alle former for afgifter !
Men røre dem der virkelig sidder på kassen tør de ikke.
Light my fire.....http://www.youtube.com/watch?v=flOvM4Z355A

Godt med skat på for min skyld ;-)

Det forurener og forpester specielt i større villa kvt. klart nok at det absolut intet betyder ude på bøh landet hvor vinden har godt fast og der er højt til loftet, men i nogle områder blandt andet hvor jeg bor tændes der lystigt op med hvad som helst, sort sod ligger sig som en tæt lag over hele området og det er ikke engang muligt at se måne eller skyer på visse dage dette er i et mange km2 stort område, helt umuligt at trække vejret uden det svider i halsen, der er noget forbandet svineri og når det nu er slået 100% fast af de myndighederne at vi taler om den klart mest forurenede opvarmningskilde i Danmark hvorfor så ikke beskatte dem og/eller pålægge krav om effektive filtre i sær i disse villa kvt. hvor det faktisk er helt urimeligt folk bruger brændeovne da det åbenlyst sviner hele lokal miljøet.
At branchen ikke vil være med er der ikke noget nyt i, de bliver jo ramt på levebrødet lidt som tobaks fabrikanterne heller ikke ville være med.

Ved godt jeg bare kan flytte ud på landet, så ville mine astma børn og vi selv kunne trække vejret dybt hver dag.
På den anden side er det sgu ikke rimeligt!

Hvordan skulle man nogen sinde få folk til at fyre korrekt op med det rette brænde, undlade med at fyre op når vejret gør at smoggen ligger sig tykt ud over det hele. Det vil aldrig ske frivilligt eller som en helt naturlig ting at folk lige tænker over hvad skorsten oven på huset spreder ud over lokal miljøet.

For mig at se er det eneste der duer her, adfærds regulering i form at lovgivning og skatter i hvert fald i tættere beboede områder.

Iøvrigt helt enig, finanskapitalen tør de ikke rører ved. Kunne fanedme være godt med beskatning af handel med derivater.
;-)


I am so full of it.....

Skrevet af Jano59 på 26 okt 2011 10:52
Light my fire.....http://www.youtube.com/watch?v=flOvM4Z355A

Godt med skat på for min skyld ;-)

Det forurener og forpester specielt i større villa kvt. klart nok at det absolut intet betyder ude på bøh landet hvor vinden har godt fast og der er højt til loftet, men i nogle områder blandt andet hvor jeg bor tændes der lystigt op med hvad som helst, sort sod ligger sig som en tæt lag over hele området og det er ikke engang muligt at se måne eller skyer på visse dage dette er i et mange km2 stort område, helt umuligt at trække vejret uden det svider i halsen, der er noget forbandet svineri og når det nu er slået 100% fast af de myndighederne at vi taler om den klart mest forurenede opvarmningskilde i Danmark hvorfor så ikke beskatte dem og/eller pålægge krav om effektive filtre i sær i disse villa kvt. hvor det faktisk er helt urimeligt folk bruger brændeovne da det åbenlyst sviner hele lokal miljøet.
At branchen ikke vil være med er der ikke noget nyt i, de bliver jo ramt på levebrødet lidt som tobaks fabrikanterne heller ikke ville være med.

Ved godt jeg bare kan flytte ud på landet, så ville mine astma børn og vi selv kunne trække vejret dybt hver dag.
På den anden side er det sgu ikke rimeligt!

Hvordan skulle man nogen sinde få folk til at fyre korrekt op med det rette brænde, undlade med at fyre op når vejret gør at smoggen ligger sig tykt ud over det hele. Det vil aldrig ske frivilligt eller som en helt naturlig ting at folk lige tænker over hvad skorsten oven på huset spreder ud over lokal miljøet.

For mig at se er det eneste der duer her, adfærds regulering i form at lovgivning og skatter i hvert fald i tættere beboede områder.

Iøvrigt helt enig, finanskapitalen tør de ikke rører ved. Kunne fanedme være godt med beskatning af handel med derivater.
;-)


Der må da være nogen seriøse svin i det område du bor så, så må i da finde frem til ham/dem, og fortælle dem om deres svineri, det burde let kunne ses på røgen..

her hvor jeg bor i et villakvarter lige uden for hovedstanden, er der mange huse med brændeovne, og jeg ligger sjældent mærke til nogen lugt, eller ser nogen røg. Det skal siges vi sover selv med åbent vinduer, og begge naboer har også brændeovn.

lad os nu sige der lægges en skat på brændeovne, hvad vil brændeovn ejer i dit område så gøre, måske de tænker, så skidt da, nu da jeg beskattes for at forurene så kan jeg ligeså godt brænde køkkenaffaldet og det impregneret træ vi havde til overs af også, så spare man da lidt af pengene ind igen. og her taler jeg om dem der ikke gør det i forvejen.

En skat er ikke en løsning, en straf måske, til folk der ikke kan finde ud af at fyre ordenligt. det kunne jeg forstå, men der bliver nok svært at fange folk i gerningsøjeblikket..

Skrevet af Pizzabager på 26 okt 2011 11:21

lad os nu sige der lægges en skat på brændeovne, hvad vil brændeovn ejer i dit område så gøre, måske de tænker, så skidt da, nu da jeg beskattes for at forurene så kan jeg ligeså godt brænde køkkenaffaldet og det impregneret træ vi havde til overs af også, så spare man da lidt af pengene ind igen. og her taler jeg om dem der ikke gør det i forvejen.

En skat er ikke en løsning, en straf måske, til folk der ikke kan finde ud af at fyre ordenligt. det kunne jeg forstå, men der bliver nok svært at fange folk i gerningsøjeblikket..


Der har du nok helt ret, skat ville nok ikke hjælpe, jeg har da set et par huse som nemt kunne udpeges men det er desværre ikke det hele. Det jo lidt svært som du selv er inde på.

Måske skat er en dårlig ide, men hvis man så kunne opfinde nogle gode filtre til formålet som rent faktisk virkede kunne det være vejen frem, uanset hvor dyre de så ville være burde ikke være det vigtige.


I am so full of it.....

Skrevet af Jano59 på 26 okt 2011 11:28

Der har du nok helt ret, skat ville nok ikke hjælpe, jeg har da set et par huse som nemt kunne udpeges men det er desværre ikke det hele. Det jo lidt svært som du selv er inde på.

Måske skat er en dårlig ide, men hvis man så kunne opfinde nogle gode filtre til formålet som rent faktisk virkede kunne det være vejen frem, uanset hvor dyre de så ville være burde ikke være det vigtige.



Hvis man kunne lave nogen smarte filtre kunne det uden tvivl være en god løsning, eller bare en intelligent brændeovn der nægter og brænde affald, reklamer samt diverse andre underlige ting folk propper i ovnen, det kunne også være smart

der kunne også bare sidde en føler på skorstenen med en klap, og når skorstenen lukkede for meget lort ud, lukkede den skorstenen, så kan svinet selv lugte til det det han lukker ud
Jeg har selv brændeovn! Og jeg ønsker at være helt ærlig. Jeg fyrer efter alle forskrifter og kan stadigvæk se og lugte røg fra min brændeovn indimellem. Jeg er i et stort dilemma fordi jeg er sikker på at det sviner meget også selvom du ikke kan se eller lugte røgen.
Under alle omstændigheder er regeringen fløjtende ligeglad med om det sviner de er kun "in it for the money" Det samme gælder fedtskatten det handler om at få penge i kassen. Hvis de ville gøre så meget for vores sundhed så kunne de jo sætte prisen ned på gas og el så folk kunne forurene mindre eller sætte prisen ned på grøntsager og andet sundt.

I må se den her!!! ved ikke om den er passende til lav det selv! Det handler om politikere.
http://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Sæt denne på den store fladskærm inde i stuen www.brasan.nu og skru op for lyden + skærmen varmer som en stor elradiator = intet svineri i nabollaget

Vi tænder den om aftenen når vi ikke er hjemme, så tror tyveknægtene at vi sidder rundt om pejsen og nyder varmen.

Mvh.

Benny N.
Skrevet af Benny Nielsen på 26 okt 2011 13:01
Sæt denne på den store fladskærm inde i stuen www.brasan.nu og skru op for lyden + skærmen varmer som en stor elradiator = intet svineri i nabollaget

Vi tænder den om aftenen når vi ikke er hjemme, så tror tyveknægtene at vi sidder rundt om pejsen og nyder varmen.

Mvh.

Og så bliver "Dong?" så lykkelig

I am so full of it.....

Hejsa

Problemet med den kampange som man lige har skudt igang er at de tal man vælger at bruge er fyldt med fejl og disse fejl er flere gange påtalt af flere andre forskere, men desværre lader det til at miljøstyrelsen kun gider læse de papire de får fra den private foreningen Økologisk råd som gerne ser vi alle undlader at have alle former for private fyr og brændeovne.

en afgift på brændeovne tror jeg personligt ikke kommer, men så da gerne at alle der fyrede i både fyr og brændeon kun bruge rent tørt træ og lærte at fyre rigtigt

Jesper

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Der er yderligere 67 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis