Nogen der har en byggetilladdelse på en 1.sal?

Hejsa

Er der nogen der ligge inde med et eksempel på en byggetilladelse på 1. sal som de vil dele? Jeg står selv og skal igang med den helt store omgang så jeg tænkte det måske var nemmere at lave ud fra en eksisterende

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske en god nok ide.

Men selve tilladelsen er blot et brev.

Det du måske kan bruge er en oversigt over hvad der skal oplyses i ansøgningen.

Og det står der dels noget om i bygningsreglementet. Og din kommune har formodentlig en detaljeret vejledning eller oversigt over hvad de vil have.
Rune1980, Det kræver skam ikke det helt store...

Lav en tegning som du tror er okay, smut ned på kommunen og hør om de vil have mere info..

De vil have bredde, længde, højde fra overkant gulv til overkant tagsten/tagplade, rum inddeling, vinduer, diverse små detaljer som materialer af vægge, loft, isolerings tykkelse osv.

Det var ca. det jeg smed på min tegning da jeg skulle have godkendt min 1. sals til beboelse, da den allerede fra tidligere år(mange år siden), var lavet beboeligt...

Hvis det er nybyg, så skal du ned i flere detaljer, og skrive alle ting du vil lave osv. sådan forstod jeg det fra min mand i teknisk forvaltning.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej Lyst det lyder rimelig simpelt som du skriver det

Ifølge min kommunes side virker det bare som om de skal have et hav af tegninger - prøv at se under "Enfamilie /række - hus - Etablering af beboelse i uudnyttet tagetage"
http://byggeri.guldborgsundkommune.net/guldborgsunddk/oversigt/oversigt.htm
Nu er det jo et meget lille hav på 4 tegninger samt lidt beregning og evt. dispensationsansøgning.

Meget mindre kan vel næppe gøre det såfremt sagsbehandleren skal danne sig et billede over "anbringenet"

Men det handler jo allermest om at forstå primært bygningsreglementet og at man kan regen og tegne lidt. Ellers må man, som det gælder andre bygningsarbejder - samt tandrodsbehandling og kæledyrsaflivning - simpelthen betale en til at gøre det arbejde man ikke selv kan finde ud af.

Skrevet af rune1980 på 12 okt 2011 19:51
Hej Lyst det lyder rimelig simpelt som du skriver det

Ifølge min kommunes side virker det bare som om de skal have et hav af tegninger - prøv at se under "Enfamilie /række - hus - Etablering af beboelse i uudnyttet tagetage"
http://byggeri.guldborgsundkommune.net/guldborgsunddk/oversigt/oversigt.htm
Hvis du smutter ind og tager en snak med din mand, fra teknisk forvaltning eller hvor du nu henvender dig, så på 2min kan han lige forklare dig hvad han skal have..

Men igen der er også væsentligt forskel på om det er nybyg eller godkendelse af eksiterende 1.sal som bare skal godkendes.. Nybyg, der vil de jo have alle detaler og regler som du vil bygge det, tegnet ind, så de er sikker på du følger reglerne, jeg skulle bare anvise hvordan min var opbygget, da den havde været i brug i 20år hvis ikke mere, ergo tog det ikke mange minutter lige at tegne de 2 skitster som han skulle have..

Derfor smut ned og ta en snak med dem, og forklar hvad du vil lave og så derefter, spørge hvad de vil have. Min mand var meget flink og taknemlig.


Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis