Tætning af glasplade under brændeovn?

Hej allesammen...

Jeg har lige fået opsat en brændeovn (ikke tilsluttet endnu)... Jeg har en glasplade den står på... Glaspladen er lagt på et Alloc laminatgulv... I monteringsvejledningen står der at man bør fuge med klar silicone mellem glasplade og gulv for at tætne ordentligt...

Nu vil omstændighederne gangske simpelt at gulvet ikke er 100% plant og når brændeovnen står på pladen vipper den en lille smule op i forkanten... Jeg kan trykke pladen ned til gulvet uden problemer... Men om den vil holde sig nede efter at siliconen er hærdet...

Problemet med at den vipper op under fugning er at siliconen der render ind under vil blive meget synlig...

Er der nogen der lige ved hvad man gør her?

Mange tak for hjælpen :-)
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke en løsning på dit problem

Men vi har ikke fuget omkring vores glas plade og det er nu meget begrænset hvor meget skidt der kommer der ind. Praktisk taget intet og som du selv skriver, så vel sådan et fuge højst sandsynligt blive synlig og er det så pænnere?

P.S. Det snavs der nu engang kommer ind kan lige så nemt støvsuges ud igen (af mutter)

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Det er kun et par mm den ligger og vipper i det ene hjørne...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg satte brændeovn op for ca 4 år siden, den står også på en glasplade og den gaber også lidt i forhold til det bræddegulv den står på.
Jeg fortryder at jeg ikke har fuget omkring den, der kommer en del skidt ind under glaspladen og det er umuligt at få ud igen.

Desværre heller ikke en løsning på problemet med fugning, bare mit input.

mvh
Rasmus
Den ultimative løsning er IKKE at sætte brændeovne PÅ glaspladen.
Men fremstille glaspladen så den skubbes ind mod brændeovnen.

Af uransagelige årsager er der kun en brændeovnsfabrikant der tilbyder den løsning.
Annonce
En uafprøvet idé: Mon ikke det kunne hjælpe at hæve brændeovnen en smule (lægge 1-2 mm materiale under benene), det må da kunne hjælpe på opbukningen af glaspladen hvis den opstår på grund af a gulvet "synker" når brændeovnen bliver sat på.

 

Hej igen... Tak for indput... Umiddelbart kunnne jeg måske lægge lidt under i bagkanten af plladen for at få forkanten lidt mere ned og så forsøge at få silicone til at holde den på plads... Fåes der ikke nogle klare lister ala dem der sidder udvendigt i vinduer man kunne bruge... Simpelthen ved at lette pladen lidt de steder hvor den nu holder tæt os og få den sat imellem...
Enhver pejseforretning har nogel klare lister il formålet, men de pynter nu heller ikke.

Du kan købe en lille gennemsigtig silicone-kant, der er selvklæbende og som kan monteres på kanten. Sådan sikrer du dig at der ikke kommer støv ind under glaspladen.

Du kan se, hvordan jeg har gjort det her i videoen.

https://www.facebook.com/byggemadse...mp;theater

MVH Mads


ByggeMadsen
www.instagram.com/byggemadsen
www.facebook.com/byggemadsenblog
www.youtube.com/channel/UCzrR44UerDzOnMYWHC8psoQ

 

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis