Gasfyr!

Et måske tilbagevendende problem, men som "ikke håndværker" bliver jeg nødt til at høre forskellige meninger.

Vi flytter i hus, og udskifter oliefyret til gasfyr.

Jeg har snakket med 2 VVS mænd, og de har hver givet et tilbud.

Huset er 99m2 + plus en kælder på 65m2 Gasfyret skal installeres i kælderen, med vandret udtræk (det er den eneste mulighed)
Indtil videre er vi 2 der flytter ind, men der skulle gerne komme flere.

1 tilbud:
Valliant VC 126
75 l Valliant beholder
Med montering og det hele, ophugning af gulv til rør, bortskaffelse af gl. olietank osv.
41.125 med moms

2 tilbud
Bosch ZSB 14-3
110 l beholder
Med montering og det hele, ophugning af gulv til rør, bortskaffelse af gl. olietank osv.
51.000 med moms

Det er selvfølgelig en stor prisforskel, og jeg har prøvet at finde lidt ud af forskellen på de 2 gasfyr. Den ene sværger kun til Bosch, og vil ikke sælge andet, da han mener det er meget bedre end andet.

Men hvad siger I?
Et måske tilbagevendende problem, men som "ikke... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en tiøre du snakker om?

Du behøver da ikke opføre dig som idiot, bare fordi vi ikke er enige, gør du?

Som jeg lige har skrevet, jeg er klar over at et pillefyr udleder en eller anden for for partikler. Jeg tror bare ikke på at det er så meget at det nogensinde vil genere nogen.
Syns bestemt nogle af dine svar i denne tråd har været mere idiotiske. Specielt da skulle ha stokerpro til at grine ad mig som du nævnte. Og så opretter du en tråd derinde hvor du skriver at jeg har påstået at et pillefyr og brændeovn skulle forurene ligeså meget. hvilket jeg aldrig har påstået. Det sjove var at du ikke fik den respons du ville ha. HEHE!!

Ved godt du ikke tror at et pillefyr vil genere men det var heller ikke det det var min pointe. Det handlede om at den vil lave en større lokal forurening end en varmepumpe.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"


Jeg tror du misforstod mit formål med tråden på SP forum.
Måske jeg fik formuleret mig forkert derinde, men det nu ikke for at have håneret over dig (jo måske lidt) - Men ligeså meget for at blive klogere.

Men vi kommer vist ikke rigtigt videre her. Tak for snakken.
Nej du misforstod! du oprettede en tråd derinde hvor du påstod at jeg havde skrevet at et pillefyr forurenede ligeså meget som en brændeovn!!! FORKERT! Og så gjorde du det for at håne mig og så fik du ikke en skid ud af det!! BRAVO!!
Prøvede du at blive klogere, Vidste du ikke at et pillefyr forurenede mindre end en brændeovn.
Og som du skriver tidligere så TROR! du ikke at et pillefyr er til gene for nogen. Men du har ingen videnskablige facts om din påstand.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 25 aug 2011 14:49
Nej du misforstod! du oprettede en tråd derinde hvor du påstod at jeg havde skrevet at et pillefyr forurenede ligeså meget som en brændeovn!!! FORKERT! Og så gjorde du det for at håne mig og så fik du ikke en skid ud af det!! BRAVO!!
Prøvede du at blive klogere, Vidste du ikke at et pillefyr forurenede mindre end en brændeovn.
Og som du skriver tidligere så TROR! du ikke at et pillefyr er til gene for nogen. Men du har ingen videnskablige facts om din påstand.



Lad os nu bare holde her.

Jeg prøver lige igen.
I den tråd jeg oprettede er der en bruger der skriver en liste over hvor meget moderne pillefyr forurener. Disse fyr forurener tilsyneladende langt under lovens grænseværdier.

Jeg er ikke ude på at håne nogen, men det lader til at du bare VIL holde gang i det her indtil jeg giver dig ret. Men sådan fungerer det ikke. Jeg er af anden holdning end dig. Accepter det dog.

Annonce
Men du har givet mig ret! Og indrømmet at et pillefyr forurener. Hvor meget og om det er til gene for nogen var ikke omdrejningspunktet. Det er noget du har bragt ind efterfølgende.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

I lyder lidt som Håndværkeren, kunne ikke lade være ha-ha

Benny N.
Du har ret Benny! Men jeg kan heller ikke lade være!

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af Håndværkeren på 17 aug 2011 20:09
Kald det hvad du vil Kamp, du er bundet til at aftage en vis mængde på årsbacis.


Du aner ganske enkelt intet om dette .. Gå en tur med din hund

Og det er kamB ikke med P - Og det er der en helt speciel historie tilknyttet..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jeg har også gasfyr og skal kun betale for det jeg bruger. Er heller ikke forpligtiget til at aftage nogen bestemt mængde.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis