Lovligt at anlægge fliser hen over kloakdæksel?

Hejsa

Jeg skal til at have etableret adgang til en brønd (kloak) som desværre er under flisebelægningen til vores carport.
Sådan var det lavet da vi købte huset for 5 år siden.
Alt i alt er der 3 kloak dælsker der ligger under fliserne. det vil sige de ligger inder ca. 10 cm grus og derefter fliser.
Jeg tænker på at rode min ejerskifteforsikring ind i dette da den dækker ulovlige kloaktilslutninger mm.
Jeg er dog i tvivl om dette betragtes som en kloaktilslutning og om det er ulovligt at anlægge fliser hen over dæksler?
Hejsa Jeg skal til at have etableret adgang til... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af mulle03 på 25 jul 2011 09:19
Kan dine toiletter ikke sættes op i skyllemængde.

Udover det så er papir altid lig med stort skyld - uanset papirmængde.

Jo det kan godt være.
Men uanset stort eller lille skyl så vil jeg gerne kunne komme nemt i kloakken skulle det være nødvendigt
Det med at have sit kloakdæksel liggende oppe i niveau, giver af og til en sidegevinst i form af visse aromastoffer, som man alt efter temperament synes om eller ikke.

Jeg er ikke betaget af sådanne aromaer, og derfor har jeg i de forskellige ejendomme vi har haft, altid lagt dækslerne under niveau.

Den nuværende lokumsbrønd ligger under vores terrasse, med 5 cm stabiltgrus over + flisebelægningen, men jeg har nogenlunde styr på hvor. Om vinteren i lettere frost med rim eller tyndt snelag, ses den meget tydeligt, idet der længe er frostfrit og dermed optøet over den!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 25 jul 2011 09:32
Det med at have sit kloakdæksel liggende oppe i niveau, giver af og til en sidegevinst i form af visse aromastoffer, som man alt efter temperament synes om eller ikke.

Jeg er ikke betaget af sådanne aromaer, og derfor har jeg i de forskellige ejendomme vi har haft, altid lagt dækslerne under niveau.

Den nuværende lokumsbrønd ligger under vores terrasse, med 5 cm stabiltgrus over + flisebelægningen, men jeg har nogenlunde styr på hvor. Om vinteren i lettere frost med rim eller tyndt snelag, ses den meget tydeligt, idet der længe er frostfrit og dermed optøet over den!

Samme fænomen er over vores om vinteren

Kan man ikke få nogen tætsluttende dæksler. Hos mine naboer som har beton dæksler i niveau stinker der nu ikke
De fleste steder må man ikke bruge betondæksler længere, idet de er for tunge og bøvlede at løfte for folkene på slamsugeren.
Støbejernsdækslerne har huller til løftegrejet, hvor aromaerne så fint kan brede sig op gennem.
Selv betondæksler kan lempe uddunstninger op i det fri, men slet ikke hver dag, men selvfølgelig, hvis du har meget tætsluttende grus omkring dækslet, kan man forhindre det værste, men så har du problemet, når det skal pilles af, idet man ikke kan få fat i det.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis